A vállalat azt közölte, a Rebel Whopper nevű termékbe kerülő, szójaalapú húshelyettesítő készítményt ugyanazon a grilleken készítik az éttermekben, mint a hagyományos húsokat, és erre kifejezetten felhívja a vásárlók figyelmét. Ugyanakkor a cég megerősítette, hogy a vegetáriánus, bab alapú pogácsákat és a gyerekmenük vegetáriánus változatait szeparáltan készítik.
Mindennek azért van jelentősége, mert korábban a céget támadás érte azért, mert a vegánoknak ajánlott ételei kapcsán kiderült, hogy azokat ugyanazon a helyen készítik, mint a hagyományos húsos változatokat.
A cég marketingigazgatója megerősítette, hogy azért döntöttek így, hogy a növényi alapú pogácsák is ugyanazt, vagy legalább az ahhoz közeli jellegzetes grillezett ízt kaphassák meg, amit a hagyományos húsos pogácsák.
A Rebel debütálása óriási vissszhangot kapott a közösségi médiában.
Többen heves kritikákkal illették a céget azért, mert a növényi alapú pogácsából készült szendvicshez majonézt és tojást is használnak, és ez számos fogyasztó szerint szégyen a cégre nézve, különösen akkor, amikor más vállalatok képesek megoldani vegán-változatok állati eredetű összetekvőktől való teljes mentességét.
Egy vegánokat tömörítő szervezet ugyanakkor védelmébe vette a céget, szóvivője szerint értékelni kell a vállalat erőfeszítéseit a húsmentes opciók bevezetésére, és tartózkodni kell attól, hogy azonnal a tökéletességet várják el a cégtől ebben a kérdésben.
Egy másik tömörülés szerint viszont a Burger King új terméke maga az "elszalasztott lehetőség" a vegán igények kiszolgálására. A Vegan Society szerint a briteknél mintegy 600 ezerre tehető a vegán étrendet követők száma, és 2020 végéig további 300 ezerrel bővülhet a számuk. Fogyasztóként markáns és növekvő piacot képviselnek, a húsmentes termékek forgalma 2018-ban elérte a 740 millió fontot (kb. 288 milliárd forint).