Hosszú betegség után,
77 éves korában elhunyt Gernot Langes-Swarovski, akit az egyik legsikeresebb osztrák vállalkozóként ismertek: az ő érdeme volt az, hogy a kis családi cégből globális vállalattá fejlődött a Swarovski.
Langes-Swarovskit az üzleti életben elért sikerei miatt többek között arany érdemkereszttel tüntette ki az osztrák kormány. De nemcsak az ékszerekhez értett, Argentínában és Kínában például borokkal is foglalkozott - teszi hozzá a theworldnews.net.
Az üzletember 1964-ben csatlakozott a családi vállalkozáshoz, amely 1980-ban Londonban – részben az ő kezdeményezésére – nyitotta meg első üzletét. Ezt azóta számos további követte, aminek köszönhetően a Swarovski ma már 170 országban képviselteti magát.
A D. Swarovski & Co. üveggyártással és kristályüveg-csiszolással foglalkozik, és napjainkban a világ egyik vezető minőségi kristályüveg-ékszereket gyártó cége.
Emblémája egy hattyú sziluett, amely a tisztaság és elegancia jelképe.
A cég színei az éjkék és a „swarovski-piros". Évente két kollekciót bocsátanak ki: őszi–téli, tavaszi–nyári kollekciót, amelyek klasszikusabb, divatos, extravagáns ékszereket, táskákat, órákat egyaránt tartalmaznak.
De munkáik igen különleges tárgyakon, illetve eseményeken is felbukkannak.
Galériánkban bepillantást nyerhet ebbe a különleges világba! Autók, divat, pompa jellemzi ma is az ismert márka világát:
A Swarovski nevet manapság a luxus egyik szinonimájaként is emlegetik, az általuk készített kristályok pedig világszerte nagy népszerűségnek örvendenek az ékszergyűjtők körében - emeli ki a cég történetéről készített áttekintésében a Helloladies.hu. A szokatlan stílusvilágú, kitűnő minőségű és extravagáns kivitelű kiegészítők, ékszerek, órák és táskák a Daniel Swarovski Paris márkanév alatt kerülnek forgalomba.
Az alkotásokat egyediségük és a tökéletesen megmunkált kristályok teszik összetéveszthetetlenné.
Az alapító Daniel Swarovski 1862-ben született a mai Csehország területén, Jiretin Pod Bukovouban, azon a vidéken, ahol az Osztrák–Magyar Monarchia egyik legfontosabb üveg- és kristályüvegkészítő központja működött. Már gyermekkorában magával ragadta a kristályüveg megmunkálása után létrejövő termékek csodás csillogása. Fiatal fiúként gyakran figyelte édesapja munkáját annak műhelyében.
Aztán - immár felnőtt fejjel - megszületett benne az elhatározás, hogy forradalmasítja a kristályüveg-megmunkálás területét. Siemens és Edison technikai újításai inspirálták arra, hogy kifejlesszen egy olyan kristályvágó gépet, amely tökéletesre munkálja meg az anyagot.
Kilenc évnyi munka után 1892-ben szabadalmaztatta eljárását, az elektromos energiával működő kristályvágót, amellyel gyorsabbá és pontosabbá vált a munka, mint korábban.
Ezzel új korszak nyílt az üvegkristályok világában.
Daniel Swarovski 1895-ben alapította meg a ma is ismert cég elődjét, amely a Daniel Swarovski & Co. nevet kapta. Majd, miután sikerült további befektetőket találnia, új céget hozott létre a tiroli Wattens városában az osztrák Alpokban. A helyszínválasztás nem volt véletlen, mert innen a párizsi és más fontos vevők viszonylag könnyen elérhetők voltak.
A 19. század végén és a 20. század elején már kristályokat használtak az estélyi ruhákon, ekkor figyelt fel rájuk a divatipar. 1908-ban Daniel három fia, Wilhelm Friedrich és Alfred is csatlakozott a családi vállalkozáshoz. Az I. világháború alatt kifejlesztettek egy újabb innovációt, egy olyan szerszámot, mint a köszörűkő, amelyet 1919-ben vezettek be.
A vállalat később leányvállalatok létrehozásával folyamatosan tovább bővült.
Az alapító Daniel Swarovski 1956-ban 94 éves korában halt meg.
A cég fennállásának kezdeti időszakában más ékszerkészítő cégeknek szállított ékköveket, de 1976-ban - Silver Crystal néven - létrehozták saját dekoratív kristályfiguráikat, amelyek sikere azóta is töretlen. Az első ékszerkollekciót 1977-ben bocsátották ki az Egyesült Államokban, majd tizenkét évvel később Angliában és Európa többi országában is megjelentek.
1987-ben megalapították a mai Swarovski Kristály Társaság elődjét. Ez a társaság ma a világ legnagyobb gyűjtőklubja, amely tagjai számára rendszeresen limitált, sok esetben számozott termékeket bocsát ki.
További fontos állomást jelentett a cég életében, amikor 1989-ben megindult a divattervezés a Daniel Swarovski márkanév alatt. Ezek a kollekciók exkluzív ékszerek és kiegészítők, ruhák csoportját alkotják.
1995-ben pedig a társaság létrehozta a mesebeli világot elénk táró Swarovski Kristály Világot, ezzel ünnepelve meg fennállásának századik évfordulóját - írja a Kirandulastippek.hu.
A szintén Wattensben működő Kristály Világ kiállítási központként, hangverseny- és fesztiválteremként egyedülálló a maga nemében.
A családi vállalkozást ma a dinasztia negyedik és ötödik generációja vezeti. A cégnek több divíziója is van, ezek közül csak az egyik a Swarovski márkanevet viselő, ékszer és lakásdekorációs termékeket, kiegészítőket készítő vállalat.
Az egyes részlegek a következő termékek előállításával foglalkoznak:
Előfordul, hogy egy-egy divízió összefog egy másikkal, ennek eredményeként olyan alkotások születnek, mint például a híres, kristályokkal kirakott csodás színházi látcső-család. A cég fennállása óta több nagy divatcéggel is együttműködött, amelyek során különleges kollekciókat hoztak létre.
Világszerte ismert az Aurora Borealis (sarki fény) elnevezésű kristályszín, amely a Christian Diorral végzett közös munka eredménye.
Jellegzetesek az ezüst- és a színes kristálykollekciók, amelyek választéka igen széles, hiszen a dísztárgyaktól az ékszereken, órákon és a Disney–figurákon át egészen a pendriveokig terjed. Manapság pedig a legmeglepőbb tárgyakat "öltöztetik fel" Swarovski kristályba a fülhallgatóktól a porszívókon át a Mercedesekig.
A Swarovski az utóbbi években dinamikus növekedést produkált, a 2020-as koronavírus-járvány előtti pénzügyi évben közel 2,8 millárd eurós (majdnem 1000 milliárd forintis) bevételt elérve. A vállalat akkor több mint 34 ezer munkavállalót foglalkoztatott világszerte.