A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Kínában már közel egymilliárdan interneteznek

mobilozás okostelefon smartphone
A kép csak illusztráció
Vágólapra másolva!
A legfrissebb adatok szerint Kínában már megközelíti az egymilliárd főt az internethasználók száma. A világháló aktív használata alaposan megugrott tavaly, amikor sokan kényszerültek otthon maradni a koronavírus-járvány miatt, és az internet segítségével tartani a kapcsolatot másokkal.
Vágólapra másolva!

A hivatalos kínai adatok szerint a 2020-as év végén 989 millió internethasználó volt az országban – írja a CNBC. Ez 85,4 millióval több a márciusban mért szintnél. A növekedés mögött jelentős részben az áll, hogy a koronavírus-járvány miatt sokan kényszerültek otthon maradni, ami sokakat rákényszerített az internethasználatra.

Jól érzékelteti a közel egymilliárd fős szintet, hogy a kínai internethasználók száma 350 millióval múlja felül az Indiában internetezők 639 milliós létszámát.

Csak ez a többlet pedig meghaladja az Egyesült Államok teljes népességszámát.

A kínai jelentésből az is kiderül, hogy március és december vége között 72,15 millió új online vásárló jelent meg a világ második legnagyobb gazdaságában, elérve a 782 milliós szintet. A legtöbben egyébként okostelefonokról vásároltak.

Hatalmasra nőtt a kínai internetezők száma Forrás: AFP/Imaginechina/Zhang Haiyan

Mindeközben június és december között igen jelentősen nőtt a Kínában távmunkában dolgozók száma. Az év második félévében 147 millióval nőtt a számuk, és az év végén már 346 millióan dolgoztak (legalább részben) otthonról – vagyis az internethasználók durván harmada.

Noha az online vásárlók száma is megugrott, ezt a növekedés is maga mögé szorította a netes videónézők száma. Kilenc hónap alatt 76,33 millióval nőtt a számuk, decemberre elérve a 927 millió főt.

Ez azt jelenti, hogy a kínai internezetők 94 százaléka nézett videót online, de csak 79 százaléka vásárolt.

A livestream (élő közvetítéssel egybe kötött) online kereskedelem szintén igen erősen megugrott – 128 millióval nőtt a számuk márciustól, decemberre elérve a 388 milliós szintet. A felhasználók kétharmada valóban vásárolt is, amíg ilyen liverstreamet nézett.

A járvány tavalyi hatásait igen jól mutatja, hogy míg március előtt erősen megnőtt az online egészségügyi szolgáltatások és oktatási anyagok iránti igény, de az ezek iránti kereslet lecsökkent márciustól, ahogy Kínában idővel elkezdtek enyhülni a korlátozások.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!