Az olyan internetes óriások, mint a Facebook, az Amazon és a Google - együttesen Big Tech, -világszerte felhasználók milliárdjait gyűjtötték össze a digitális platformjaikon. Az indiai döntéshozók szerint
az álhírek és téves információk gyakran futótűzként terjednek a társadalmi platformokon, és ez akár a közbiztonságot is veszélyeztetheti.
Például három évvel ezelőtt egy WhatsApp-on elterjedt álhír miatt több embert is megöltek Indiában. Az országban egyelőre nincs adatvédelmi törvény, a tartalomszabályozással kapcsolatos törvénykezést azonban azért is nehézkes keresztülvinni, mert a hagyományos médiával ellentétben a közösségi oldalak tartalma a felhasználók által generált.
Trisha Ray, a helyi Médiakutató Intézet munkatársa szerint a nagy techcégek versenyellenes gyakorlatai is kivívták a szabályozási ellenőrzést, különösen az olyan lépések, amelyek hátrányos helyzetbe hozzák az indiai cégeket.
Az Egyesült Államokban, Európában és Ausztráliában is sorra vezetik be az adatvédelmi, valamint a közösségi médiára irányuló törvényeket, és
a szabályozók világszerte felgyorsították az ellenőrzéseket, hogy visszafogják a Szilícium-völgy technikai titánjainak túlzott befolyását.
Bár az indiai törvény fogadtatása vegyes, mégsem valószínű, hogy a rendelkezés következtében bármiféle frontális konfrontáció lenne a Big Tech és a kormány között, hiszen a 600 millió internetfelhasználót számláló ország ahhoz túl jövedelmező piac az internetes óriások számára.