Igencsak megoszlanak a vélemények arról, hogy autóipari termelést meddig nehezíti még meg a globális chiphiány, amely az elmúlt időszakban iparágak egész sorában okozott komoly gondot, és akár a világgazdaság növekedésére is hatással lehet. A Volkswagen vezetése például azzal számol, hogy a következő hónapokban még igen szűk lesz a chipkinálat.
Az autómárka vezérigazgatója, Ralf Brandstaetter, szerint a chiphiány hatásai még elhúzódnak a következő hónapokra.
Hozzátette, a Renesas Electronics autóipari chipgyártó által működtetett üzemben tűz ütött ki, közben pedig a texasi hóviharok is megnehezítették a termelést az elmúlt időszakban. Ezek együtt, kiegészülve a koronavírus-járvány elhúzódó hatásaival, továbbra is lehúzzák a chipgyártás aktivitását – írja a Reuters.
A Volkswagen vezetője, Herbert Diess még márciusban azt mondta, a vállalat csak a chiphiány miatt mintegy 100.000 autót nem tudott leszállítani. Hozzátette, a számításaik szerint az idei évben nem is lesznek képesek teljesen pótolni a kieséseket.
Brandstaetter viszont a szombati nyilatkozatában már arról beszélt, hogy az év második felében enyhülhet valamennyire a szektorra nehezedő nyomás. Mindazonáltal a vállalatcsoporton belül is megoszlanak a vélemények. A Volkswagen spanyol márkájának számító SEAT elnöke, Wayne Griffiths például a múlt hónapban úgy nyilatkozott, a chiphiány miatti kihívások fokozódására lehet számítani az idei második negyedévben.
Vannak azonban optimistább hangok is az iparágban.
A Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC) nevű chipgyártó elnöke ugyanis nemrég arról beszélt, hogy a várakozásaik szerint a cég termelése június végére érheti utol az autóipari chipkeresletet
– írja a Világgazdaság. Vagyis valóban elképzelhető, hogy az év második felére érezhetően enyhülhet a nyomás a szektoron.
Mark Liu figyelmeztetett azonban, hogy ez még nem jelenteni azt, hogy két hónap múlva teljesen megszűnik a chiphiány, csupán arról van szó, hogy a minimumelvárásokat már ki fogja tudni elégíteni a társaság.