Májusban az összes helyi autógyártó árbevételének csökkenését jelentette összehasonlítva az áprilisi statisztikákkal. A Maruti Suzuki, az ország legnagyobb autógyártója 71 százalékos visszaesésről adott hírt májusban: 46.555 darab járművet értékesített, szemben a 2021 áprilisi 159.691 darabbal. A szignifikáns visszaesés oka főleg abban keresendő, hogy a vállalat május 1-16. közt szüneteltette a gyártást, hogy a rendelkezésre álló oxigént az ipari felhasználás helyett inkább orvosi célokra fordíthassák.
A rivális Hyundai Motor India májusban 48 százalékos árbevétel-csökkenésről számolt be az áprilisi adatokhoz képest. Az ország második legnagyobb autógyártója a múlt hónapban 30.703 darab járművet adott el, szemben az áprilisi 59.203 példánnyal.
A Tata Motors összes értékesítése 38 százalékkal esett vissza májusban az azt megelőző hónaphoz képest: 24.552 darabot adtak el, szemben az áprilisi 39.530 darabbal.
Indiában a Covid-19 második hulláma alatt
a regisztrált esetek gyors növekedése számos háztartás orvosi kiadásait is megemelte, ezért a lakosok a világjárvány, valamint a bezárások okozta bizonytalanság miatt inkább halasztották az elkerülhető kiadásokat.
Ráadásul az is általánosan jellemző, hogy a potenciális ügyfelek a vírusfélelmek miatt még mindig vonakodnak a bemutatótermek látogatásától. Míg a pandémia első hulláma inkább a nagyvárosokat érintette, addig a második hullám már a vidéki régiókra is kiterjedt.
Az elmúlt napokban az ország egyes részein az új Covid-19-esetek száma csökkenni kezdett, és a hatóságok is elkezdték a lezárások óvatos enyhítését,
így nagy a valószínűsége, hogy a visszaesés után, az elkövetkező hónapokban stabilizálódhat a járműipari szektor.