A Magyar Divat & Design Ügynökség harmadik éve nyújt szakmai támogatást a hazai piacon való megerősödéshez és a nemzetközi piacok meghódításához mentorprogramok részeként. Eddig tizenkét feltörekvő és tizenegy, piacra lépésre kész márka fejlődéséhez járultak hozzá a programok, melyek idén újabb tíz neves formatervező részvételével valósulnak meg - olvasható a közleményben.
Mint írják,
a feltörekvő márkák számára a design START program biztosít hazai stabilitást és nemzetközi inspirációt a belpiaci fejlődéshez, a vállalkozások pedig a design SPEED projekt részeként sajátíthatják el a nemzetközi piacra lépéshez, értékesítéshez és márka pozicionáláshoz szükséges üzleti tudást.
A design START mentorprogram célja, a feltörekvő magyar designmárkák szakmai és üzleti sikereinek előmozdítása, valamint hazai stabilitásuk megteremtése. A háromlépcsős képzés egy hatmodulos workshop-sorozattal indul, melyek során neves iparági szakemberektől tanulhatnak a mentoráltak. Ezt követően minden formatervező az általa választott hazai gyártónál teljesít szakmai gyakorlatot, majd egy nemzetközi study tour részeként francia gyártók munkájába nyerhetnek betekintést és ellátogatnak a Maison&Objet lakberendezési szakvásárra is. A harmadik mentorprogramban öt márka (Edőcs Márta, KOMOK, OBAI, Vandor Studio és VERBA Home Design) vesz részt - emlékeztet a kommüniké.
Az ügynökség az olasz Istituto Europeo di Designnal (IED) közösen indított design SPEED mentorprogramja stabil, akár a külföldi piacon való megjelenésre is érett, magyar formatervezőket céloz meg, akik elkötelezettek cégük további fejlesztése érdekében.
A képzésen a formatervezők az IED milánói székhelyén prezentálják projektmunkájukat. A mentorprogram lehetőséget ad a szakmai zsűri által kiválasztott öt márka számára (HANNABI, IO, LumoConcept, Magnelit és Project BRUT) a nemzetközi piacra lépésre, elsajátítva a nemzetközi trendek kommunikációs, projektvezetési, márkaépítési és kereskedelmi technikáit és gyakorlatait - áll az összegzésben.