Az M/V Ital Libera a Távol-Kelet-Dél-Afrika útvonalon közlekedik, amely kínai és tajvani kikötőket köt össze Szingapúron keresztül Dél-Afrikával.
A fedélzeten tartózkodó legénység tagjai a közelmúltban Durbanból (Dél-Afrikai Köztársaság) való induláskor elkapták a koronavírust,
emiatt a hajót a jakartai kikötőbe irányították át, ahol a 14 napos kötelező karantén idejét töltötték, elzárva a külvilágtól.
A hatalmas konténerhajóról készült felvétel:
A Hapag-Lloyd AG német nemzetközi hajózási és konténerszállítási vállalat az Evergreen partnerén keresztül - a nemrégiben szerencsétlenül járt Ever Given üzemeltetője - közölte, hogy a
hajó kapitánya időközben belehalt a koronavírusba, illetve a fertőzés következményeibe.
A tragikus eset miatt a holttest hazaszállítása érdekében vis majort hirdettek, mivel a hajótól megtagadták az ázsiai kikötőkbe való belépést.
Bár a kapitány halálának részletei egyelőre nem egyértelműek, az olasz médiában megjelent beszámolók szerint a kapitány, akit a 61 éves Angelo Capurro néven azonosítottak, feltehetően már április 13-án meghalt, vagyis közel két hónap telt el a halála óta.
Ha ez valóban így van, akkor a hajó már két hónapja halott kapitányával a fedélzetén vesztegel a tengeren, könnyen lehet, segítség nélkül, hiszen a fertőzött tengerészekkel közlekedő hajót egyetlen ázsiai kikötő sem hajlandó fogadni.
Arról ugyanis egyelőre nincs információ, kapott-e, és ha igen, milyen támogatást a konténerhajó és legénysége az Európa felé tett úton a jakartai karantén után, esetleg légi vagy vízi úton vittek-e segítséget a fedélzetre, ha már a partraszállást megtagadták a hajón tartózkodóktól.
Az Ital Libera egy 2007-ben épült, Olaszországban bejegyzett post-panamax konténerhajó.
Az AIS szerint a hajó jelenleg a Vörös-tengeren halad a Szuezi-csatorna felé.
A Hapag-Lloyd szerint az Ital Libera végül várhatóan visszatér a távol-keleti szolgálatba, azonban az érkezés és a rakomány – így a holttest – átadásának időpontja még nem ismert.