Indul a sertéshús-fogyasztást ösztönző kampány

Vágólapra másolva!
Hektikusan változó piaci, valamint jónéhány nehezítő körülménnyel terhelt termelési körülmények mellett dolgozik a hazai sertéságazat. Az ASP, a Covid, a meredeken emelkedő takarmányárak mellett a csökkenő felvásárlási árakkal is szembe kell nézniük. A nehézségek csökkentése érdekében indít fogyasztásösztönző kampányt az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége.
Vágólapra másolva!

A korábbi támogatások és a jelenlegi 77 milliárd forintos kormányzati forrással megvalósuló fejlesztések mellett a mostani kampányban a tudatos vásárlásra és a minőségi sertéshús fogyasztására hívják fel a figyelmet a szervezők.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte,

a mostani kampány célja a korábbiakhoz hasonlóan a sertéshús fogyasztásának ösztönzése.

A takarmányárak jelenlegi emelkedése miatt az ágazat nehéz helyzetbe került. A sertéshús fogyasztása ugyanis nem csak a családok számára jelenthet gasztronómiai élményt, hanem sok magyar család megélhetését is segíti. A kormány 2020-ban a pandémia kapcsán, a meglévő támogatásokon felül egyszeri támogatást is biztosított 1,2 milliárd forint értékben.

Emellett több mint 100 fejlesztési projektet 77 milliárd forint értékben támogat a kormány.

Emellett fontos ösztönző, hogy a 200 négyzetméter feletti üzletekben kötelező feltüntetni a hús származási helyét mutató zászlót. Ennek célja, hogy a kisvásárlók és fogyasztók számára ezt a húsfélét keresetté tegyék és hozzátette, hogy bíznak egy optimistább, bizakodó jövőképben.

Illusztráció Forrás: Agrármarketing Centrum

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, hogy 2013 óta szervez az AMC sertéshús fogyasztásösztönző kampányt, arra buzdítva a fogyasztókat, hogy keressék a minőségi sertés és mangalicahúst, valamint azok készítményeit.

A kampány kezdete óta 24-25 kg-ról mára 30 kg fölé sikerült emelni az egy főre eső fogyasztást.

A lassú, folyamatos emelkedés oka a kampányüzenetek mellett a 2016 januárja óta 27-ről 5 százalékra csökkentett ÁFA, valamint a magyar reáljövedelmek évek óta tartó, érezhető emelkedése, amely segíti a fogyasztói kosár bővülését. Az ügyvezető-helyettes kiemelte, hogy

ezen felül pedig olyan esszenciális aminosavakat is tartalmaz, amelyeket a szervezetünk nem képes önállóan előállítani, ezért a táplálkozásunkkal kell azt bevinnünk.

A sertéskampányhoz kapcsolódó promóciós tevékenység fókusza idén is az adventi és a farsangi ünnepkör lesz, de a nehéz piaci helyzet miatt addig is érdemes közösen kiállnunk a hazai sertéságazat mellett és a kiváló minőségű sertéshúst keresni a boltokban és a piacokon- tette hozzá a szakember.

Giczi Gergely Forrás: Agrármarketing Centrum

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke elmondta, hogy

három éve folyamatosan nehéz a helyzetben van a sertéságazat. A pandémia mellett a sertéspestis és a kínai piac hullámzása is azt eredményezte, hogy az Európai Unió elvesztette az exportpiacának a 30 százalékát.

Az utóbbi három év kiszámíthatatlansága az ágazat számára kezelhetetlen. A korábban Kínába exportált európai mennyiség ráborult az Unió piacára, ami miatt az elmúlt hetek során drasztikus árcsökkenés volt megfigyelhető az élősertés piacán, 400 Ft alá szorítva a felvásárlási árakat. A takarmányár emelkedése is nagyban hozzájárult a tenyésztés önköltségének jelentős növekedéséhez, hiszen egy év alatt 50-60 százalékkal nőttek a termény-, illetve premix árak. Emellett arra kérte a fogyasztókat és a kereskedelmi partnereket, hogy priorizálják a sertéshúst, segítsék az ágazatot tudatos patriótaként a sertéstenyésztőket támogatva, annak érdekében, hogy ezt a nehéz időszakot úgy élje túl az ágazat, hogy 1-2 év múlva érdemi növekedés valósulhasson meg, áll az Agrármarketing Centrum közleményében. Bővebb információ a http://sertes.amc.hu/ olvashatók.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről