Megkezdődött a 67-es gyorsforgalmi út északi szakaszának építése

Így válik teljessé az észak-déli gyorsforgalmi folyosó Kelet-Magyarországon, M30, gyorsforgalmi, út, útépítés, Miskolc, Kassa
A Miskolc és Kassa négysávos összeköttetését megteremtő M30-as gyorsforgalmi út
Vágólapra másolva!
Megkezdődött a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő 67-es gyorsforgalmi út északi szakaszának építése; a 10,1 kilométer hosszú út a létesítményeivel 28,8 milliárd forint hazai költségvetési forrásból készülhet el 2023-ra - jelentette be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgatója csütörtökön Balatonlellén.
Vágólapra másolva!

Nagy Róbert a projekt sajtótájékoztatóval egybekötött szakaszindító eseményén kifejtette:

a 67. számú főút Látrányt elkerülő szakaszának kétszer két sávra bővítése a somogytúri körforgalomtól az M7-es autópálya balatonszemesi felhajtójáig tart.

A szakaszon végig vadkerítés épül, továbbá két vadátjáró létesül Somogytúr és Látrány közigazgatási területén. Visznél lehajtási, Rádpusztánál biztonságos áthajtási lehetőség lesz, az M7-es autópálya-csomópont déli al-csomópontját pedig átépítik és korszerűsítik - részletezte a vezérigazgató.

Mint kifejtette, az alcsomópont korszerűsítése innovatív eleme lesz a beruházásnak turbó-körforgalom kialakításával, amelynek különlegessége a mozgásérzékelőkkel ellátott speciális led világítási technika lesz. A körforgalomból direkt kapcsolat épül ki Balatonszemes, illetve a 7-es főút felé.

A vezérigazgató kitért arra is, hogy zajlik a 67-es gyorsforgalmi út déli végén található kaposfüredi elkerülő építése.

- fogalmazott Nagy Róbert.

Illusztráció Forrás: magyarepitok.hu/Nagy Mihály

Emlékeztetett arra, hogy még 2015-ben született egy megállapodás Kaposvár és a kormány között a Modern városok program keretében, amelynek egyik hangsúlyos része volt a 67-es út bővítése, fejlesztése.

A gyorsforgalmi út középső, 33,2 kilométeres szakaszát 2019 őszén helyezték forgalomba. A következő fejezet idén kezdődött a Kaposfüredet, majd a Látrányt elkerülő szakaszok kivitelezésével. Az utóbbi munkaterületét augusztus 26-án adták át a közbeszerzéssel kiválasztott kivitelezőnek, a Strabag Általános Építő Kft.-nek

- mondta a NIF vezérigazgatója.

Móring József Attila (KDNP), a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta, a 67-es egy legendás út, amelynek már az elkészült középső szakasza is sokkal közelebb hozta egész Dél-Dunántúlt a Balatonhoz. "Most felkerülhet az i-re a pont, teljessé válik az út, ami az itt élők, és a Balatonra pihenni érkezők életét is megkönnyíti" - fogalmazott.

Witzmann Mihály (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy régóta várt, sokak által megígért fejlesztés valósulhat meg, amely nem csak Somogy megye, hanem az egész dél-dunántúli régió számára fontos. Hozzátette, biztos abban, hogy

ez a beruházás tovább erősíti a térség gazdasági, és népességmegtartó erejét is.

Szita Károly (Fidesz-KDNP), a somogyi megyeszékhely polgármestere is kiemelte, régi vágyuk válik valóra a kormány támogatásának jóvoltából azzal, hogy megteremtődik a közvetlen kapcsolat az M7-es autópálya és Kaposvár között.

- fogalmazott.

Kifejtette, hogy Kaposvár számára a 67-es út fejlesztése három fontos dolgot jelent: egyrészt biztonságos közlekedést, másrészt azt, hogy mindazok munkához jutnak, akik dolgozni akarnak, harmadsorban pedig azt, hogy magasabbak lesznek a munkabérek. Hozzátette, mindez Kaposvár életében már valóság, az út középső szakaszának 2019-ben átadott kétszer két sávosra fejlesztése újabb befektetőket hozott a megyeszékhelyre, ahol a rendszerváltozás óta most van a legkevesebb munkanélküli. A technológiai váltással, a magasabb hozzáadott értéket előállító üzemek megjelenésével és az újraiparosítás folyamatának köszönhetően pedig nőnek a bérek is - mondta.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!