Megkezdődött a 67-es gyorsforgalmi út északi szakaszának építése
![Így válik teljessé az észak-déli gyorsforgalmi folyosó Kelet-Magyarországon, M30, gyorsforgalmi, út, útépítés, Miskolc, Kassa](https://cdn.origo.hu/2023/12/WUKLjAGxhzNG5NephV77CaaTFhD2gI9x79ro8ZM3B8o/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzUzMGZkYTZiNmNhNjQ1ODg5ZGI0Zjg2NDhiMjU1M2Q1.webp)
Nagy Róbert a projekt sajtótájékoztatóval egybekötött szakaszindító eseményén kifejtette:
a 67. számú főút Látrányt elkerülő szakaszának kétszer két sávra bővítése a somogytúri körforgalomtól az M7-es autópálya balatonszemesi felhajtójáig tart.
A szakaszon végig vadkerítés épül, továbbá két vadátjáró létesül Somogytúr és Látrány közigazgatási területén. Visznél lehajtási, Rádpusztánál biztonságos áthajtási lehetőség lesz, az M7-es autópálya-csomópont déli al-csomópontját pedig átépítik és korszerűsítik - részletezte a vezérigazgató.
Mint kifejtette, az alcsomópont korszerűsítése innovatív eleme lesz a beruházásnak turbó-körforgalom kialakításával, amelynek különlegessége a mozgásérzékelőkkel ellátott speciális led világítási technika lesz. A körforgalomból direkt kapcsolat épül ki Balatonszemes, illetve a 7-es főút felé.
A vezérigazgató kitért arra is, hogy zajlik a 67-es gyorsforgalmi út déli végén található kaposfüredi elkerülő építése.
Cél, hogy 2023-ra mind a két szakasz kivitelezése befejeződjön, a 46,5 kilométeres út teljes egészében megújuljon, kétszer két sávban járhatóvá váljon, és ezzel Kaposvár távolsága a Balatontól fél órára szűküljön
- fogalmazott Nagy Róbert.
Emlékeztetett arra, hogy még 2015-ben született egy megállapodás Kaposvár és a kormány között a Modern városok program keretében, amelynek egyik hangsúlyos része volt a 67-es út bővítése, fejlesztése.
A gyorsforgalmi út középső, 33,2 kilométeres szakaszát 2019 őszén helyezték forgalomba. A következő fejezet idén kezdődött a Kaposfüredet, majd a Látrányt elkerülő szakaszok kivitelezésével. Az utóbbi munkaterületét augusztus 26-án adták át a közbeszerzéssel kiválasztott kivitelezőnek, a Strabag Általános Építő Kft.-nek
- mondta a NIF vezérigazgatója.
Móring József Attila (KDNP), a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta, a 67-es egy legendás út, amelynek már az elkészült középső szakasza is sokkal közelebb hozta egész Dél-Dunántúlt a Balatonhoz. "Most felkerülhet az i-re a pont, teljessé válik az út, ami az itt élők, és a Balatonra pihenni érkezők életét is megkönnyíti" - fogalmazott.
Witzmann Mihály (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy régóta várt, sokak által megígért fejlesztés valósulhat meg, amely nem csak Somogy megye, hanem az egész dél-dunántúli régió számára fontos. Hozzátette, biztos abban, hogy
ez a beruházás tovább erősíti a térség gazdasági, és népességmegtartó erejét is.
Szita Károly (Fidesz-KDNP), a somogyi megyeszékhely polgármestere is kiemelte, régi vágyuk válik valóra a kormány támogatásának jóvoltából azzal, hogy megteremtődik a közvetlen kapcsolat az M7-es autópálya és Kaposvár között.
Reméljük itt nem áll meg a fejlesztés, folytatódhat Szigetvár irányába, és majd elér az M6-osig
- fogalmazott.
Kifejtette, hogy Kaposvár számára a 67-es út fejlesztése három fontos dolgot jelent: egyrészt biztonságos közlekedést, másrészt azt, hogy mindazok munkához jutnak, akik dolgozni akarnak, harmadsorban pedig azt, hogy magasabbak lesznek a munkabérek. Hozzátette, mindez Kaposvár életében már valóság, az út középső szakaszának 2019-ben átadott kétszer két sávosra fejlesztése újabb befektetőket hozott a megyeszékhelyre, ahol a rendszerváltozás óta most van a legkevesebb munkanélküli. A technológiai váltással, a magasabb hozzáadott értéket előállító üzemek megjelenésével és az újraiparosítás folyamatának köszönhetően pedig nőnek a bérek is - mondta.