Elárasztják a világot az elektromos autók

Opening of the loading park of the Transparent Factory POLITICS POLICY COMPANY ELECTRICITY CAR ELECTRONICS VW e-auto ELECTRIC VEHICLE CLIMATE e-Golf
16 July 2020, Saxony, Dresden: A charging cable is inserted in the filler neck of a VW ID.3 during the expansion of a charging park for electric cars in front of the Transparent Volkswagen Manufactory. 36 public charging points in total are included in the charging park. Photo: Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbild/dpa
Vágólapra másolva!
Egy friss kutatás szerint tavaly 40 százalékkal bővült az elektromos autókban üzembe helyezett akkumulátorok összesített kapacitása. Egyre világosabb tehát, hogy az elektromos autók térhódítása megállíthatatlan.
Vágólapra másolva!

Tavaly összesen 134,5 gigawattóra akkumulátor-kapacitást helyeztek üzembe az újonnan eladott elektromos autókban. Ez pedig közel 40 százalékos (pontosan 39,6 százalékos) emelkedés volt a megelőző évhez képest – írja a Mining.com az Adamas Intelligence elemzése alapján. A kutatás több mint 90 országban vizsgálta az üzembe helyezett akkumulátorok kapacitását.

A lista globális éllovasa az LG Energy Solution (az LG Chem leányvállalata) volt a 2020-ban telepített személyautó-kapacitásokban, köszönhetően elsősorban a Tesla kínai gyártásának, illetve az olyan európai ügyfeleknek, mint a VW, a Renault vagy a Mercedes.

A második helyre, jelentős lemaradással, a CATL futott be, elsősorban a domináns kínai jelenlétének köszönhetően – illetve annak, hogy az év második felében a cég lendületesen tört be az európai piacra.

Az elektromos autók népszerűsége az akkumulátorok összkapacitását is megdobja Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Patrick Pleul

A harmadik helyet a megelőző év éllovasának számító Panasonic szerezte meg. A lemaradás 2020-ban annak volt betudható, hogy a cég szinte semmilyen növekedést nem tudott produkálni az elmúlt évben, míg a versenytársai (beleértve olyan cégeket is, mint a Samsung SDI vagy az SK Innovation) jelentős bővüléseket mutattak.

A kutatás kiemelte, a jelenlegi trendeket figyelembe véve a CATL rendelkezik a legnagyobb növekedési potenciállal 2021 első felében.

Az akkumulátor-kapacitás pedig egyelőre nem is mindig tud lépést tartani a gyártóktól érkező igénnyel. A Tesla például a múlt hónapban jelezte, hogy nincs elég akkumulátor-cellája ahhoz, hogy beindítsa egyes új termékek (például a Semi nevű teherautó) gyártását.

A kínálati oldalon pedig különösen izgalmas lesz az akkumulátorok nyersanyagigénye, illetve az ezzel összefüggő költségváltozások. A gyártáshoz kiemelten fontos lítium ára például 2020 végén lendületes drágulásnak indult, és a múlt hónapban már 18 hónapos csúcsra emelkedett.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről