A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMuhari Eszter
19:25VívásAuriane Mallo-Breton-Eszter Muhari
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNMagyarország
21:44ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

Veszélyben a VW termelése

autógyártás, autógyár, autó,
26 April 2022, Saxony, Zwickau: An employee wires up a VW ID.4 at Volkswagen's plant in Zwickau. In addition to VW vehicles, vehicles from the Group's Audi and Seat brands also come off the production line at the plant. The vehicles are based on the Modular Electric Toolkit. Volkswagen has converted the site, which employs around 9,000 people, into a purely electric vehicle factory at a cost of 1.2 billion euros and has now completed the transformation to an e-site. Photo: Jan Woitas/dpa (Photo by JAN WOITAS / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Vágólapra másolva!
A Volkswagennél ugyan a lehető legjobban felkészültek a földgázellátás téli problémáira, középtávon azonban már olyan helyekre vinnék a termelést, ahol jobb az LNG-hez való hozzáférés - derül ki a vg.hu összeállításából.
Vágólapra másolva!

Áthelyezheti a termelést a Volkswagen Németországból, a Cseh Köztársaságból és Szlovákiából Észak- vagy Délnyugat-Európába, ha a régiót továbbra is földgázhiány sújtja – közölte a vállalat. Az autógyártónak jelentős termelőegységei vannak Németországban, valamint Szlovákiában és Csehországban, amelyek az orosz gáztól leginkább függő államok közé tartoznak. Középtávú alternatívaként a gázhiányra nagyobb földrajzi koncentrációval, a gyártási kapacitás áthelyezésével vagy műszaki alternatívákkal reagálhatunk, akárcsak korábban a félvezetőhiány és más ellátásilánc-zavar esetében tettük – fejtette ki Geng Wu, a Volkswagen beszerzési vezetője.

Egy dolgozó a VW Zwickau-i gyárában Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Jan Woitas

Miután Oroszország minimálisra csökkentette az Európába irányuló gázszállításokat, egyre nagyobb az aggodalom Németországban a földgázadagolás esetleges bevezetése miatt. Ugyan a gáztárolók szintje a tervezettnél korábban érte el a 90 százalékos töltöttségi szintet – ami enyhítette az akut hiánytól való félelmeket ezen a télen –, de

Németországnak az orosz szállítások nélkül a jövőben is komoly problémát jelent a tárolók feltöltése.

A Volkswagen bejelentésére rímel a német műanyaggyártó Covestro vezérigazgatójának nyilatkozata is, amely szerint a vállalatnál ugyan nem számítanak gázhiányra a télen, ám Markus Steilemann szerint a régióban kialakult extrém energiaköltségek miatt nem hajtanak végre kapacitásbővítő beruházásokat Európában. A bővülést elsősorban Ázsiában várják, ahol az árak lényegesen alacsonyabbak – mondta Steilemann egy berlini klímakonferencián.

Visszatérve a Volkswagenhez,

Délnyugat-Európa vagy Észak-Európa tengerparti zónái lehetnek a termelés esetleges áthelyezésének haszonélvezői, hiszen mindkét régiónak kiváló a hozzáférése a tengeren át érkező cseppfolyósított földgázhoz (LNG)

– mondta a Bloombergnek a Volkswagen szóvivője. A csoportnak egyébként már vannak autógyárai Portugáliában, Spanyolországban és Belgiumban is, ahol mindenütt LNG-terminálok is találhatók. A Volkswagen mindemellett hangsúlyozta, hogy a „lehető legjobban" felkészült a téli gázhiányra, ugyanakkor aggodalmát fejezte ki a magas gázárak miatt, különösen a beszállítóit félti az áremelkedéstől.

A politikusoknak is közre kell működniük a gáz és az áram jelenlegi, ellenőrizetlen árrobbanásának megfékezésében – jelentette ki Thomas Steg, a VW külkapcsolatokért felelős vezetője. „Ellenkező esetben különösen a kis és közepes energiaigényű vállalatoknak súlyos problémáik lesznek az ellátási láncban, és kénytelenek lesznek csökkenteni vagy leállítani a termelést – tette hozzá.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!