Ötödik alkalommal hirdette meg a PPH Media a „Mentes-M" versenyt:
a kiíráson olyan élelmiszerekkel lehetett pályázni, amelyek a 14 fő allergén közül legalább egytől mentesek.
Ezeket az allergéneket a 1169/2011 EU rendelet II. melléklete szabályozza. A hétfős szakmai zsűrinek 2022-ben rekordszámú, összesen 122 terméket kellett érzékszervi bírálatnak alávetnie, ezek alapján született meg a végeredmény. Az Aldi Magyarország összesen 7 terméke bizonyult kategóriájában a legjobbnak, így kiérdemelték a Mentes-M díjat.
Az elmúlt évekhez hasonlóan az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közül továbbra is a vállalat kapta a legtöbb díjat – idén holtversenyben.
Fél évtized alatt eddig 18 első helyezést értek el az Aldi kiváló minőségű és kedvező árú mentes termékei, az idei hét elsőséggel pedig 25-re nőtt az áruházlánc díjainak száma a PPH Media versenyén
– ami szintén rekord.
Idén a cég tejtermékekkel, croissant-tal, kókuszkrémmel és zabrudival nyert.
Zsűrizésre csakis a laboratóriumban vizsgált és a kémiai összetevők alapján megfelelő minőségű termékek kerülhettek, a megfelelőségről a nevezőknek nyilatkozniuk kellett. A versenyre nevezett termékeket a szakértő zsűri érzékszervi bírálatnak vetette alá, és minden egyes kategóriában először ellenőrzött vaktesztet végeztek.
Az érzékszervi bírálat mellett az egyes termékek csomagolása, címkézése, tervezése is hozzájárult a végső sorrend megszületéséhez
- áll a vállalat közleményében.