A MagyarBrands program több mint egy évtizede díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. A MagyarBrands program küldetése az elmúlt 13 év alatt sem változott: a vásárlók és az üzleti világ figyelmét ráirányítani a legsikeresebb hazai fogyasztói, üzleti vagy innovatív márkák termékeire, szolgáltatásaira. A program kiválasztási folyamata rendkívül komplex: egy márka pénzügyi adatok többszempontú vizsgálata, valamint fogyasztók és szakértők egyöntetű értékítélete alapján részesülhet ebben az elismerésben. A díj odaítélése számszerűsíthető kritériumok alapján történik, amelyet egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése egészít ki.
Ezúttal a Lidl Hazánk Kincsei márkáját két kategóriában is a top márkák közé választották: MagyarBrands díjas lett a fogyasztói és az innovatív márkák között is.
A Hazánk Kincsei brandet a Lidl Magyarország saját fejlesztéseként 2017 augusztusában vezette be. A magyar tradíciók megőrzése jegyében, a hazai beszállítók melletti elköteleződés zálogaként a magyar konyha legkedveltebb alapanyagai kerültek ezáltal az áruházak polcaira. A termékcsalád tagjai egytől egyig magyar beszállítók termékei, amelyek a magyar értékeket közvetítik. A termékek csomagolása is egyedi, amely a magyar népmesék világát idézi, és a magyar konyha tradicionális ízeit hozza közelebb a vásárlókhoz. A márka többszörös MagyarBrands díjazott már, hiszen az Innovatív Márka kategóriába immár negyedik éve, míg a Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában második alkalommal nyert el a rangos elismerést.
Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője a díjak kapcsán elmondta: „A Hazánk Kincsei termékcsaládunk közel 100 árucikkel színesíti termékkínálatunkat, melyek között a száraztésztáktól kezdve a szalámikon és kolbászokon, a lekváron, a tejen és tejtermékeken, valamint a szörpökön át egészen a zöldség és gyümölcsökig a hazai árucikkek széles palettája megtalálható."
Az áruházlánc stratégiai döntése, hogy minél több kiváló hazai partnerrel dolgozzon együtt és minél nagyobb arányban kerüljenek magyar beszállítóktól származó termékek az áruházak polcaira, mind belföldön, mind a külpiacokon.
E döntés értelmében a vállalat 9 évvel ezelőtt elindította a „Lidl a magyar beszállítókért" programját, melynek eredményeképpen 450-nél is több magyar beszállítóval dolgozik együtt. A cég teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát a több százmilliárd forint értékben beszerzett magyar termékek teszik ki, amely a hazai vállalkozásoknak biztos megélhetést, növekedést és munkahelyteremtést biztosít.