A hírt a hajó kapitánya erősítette meg a Reutersnek. A szállítmány megsemmisülése megközelítőleg 155 millió dolláros (körülbelül 48,5 milliárd forintos) kárt okozott a Volkswagen-konszernnek.
A hajó kezelője, a MOL Ship Management (Szingapúr) megerősítette, hogy
a Felicity Ace helyi idő szerint kedden reggel 9 óra körül süllyedt el az Azori-szigetek partjaitól mintegy 220 tengeri mérföldre,
a helyszíni mentőcsapat első jelentései szerint. A mentőhajók továbbra is a térségben maradnak, hogy figyelemmel kísérjék a fejleményeket.
A hajó katasztrófájáról nemrég az Origo is beszámolt:
A jelentések szerint a múlt héten egy mentőcsapat helikopterrel szállt fel a sodródó hajóra. A "Bear" nevű mentőhajó, és két további vontatóhajó, az ALP Guard és a Dian Kingdom, valamint a V.B. Hispanic nevű, tűzoltásra is alkalmas nagy horgonykezelő vontatóhajó kíséretében már megkezdte a vontatást az Azori-szigetekre.
Egy február 25-i frissítés szerint a Felicity Ace stabil maradt, és a füst már nem volt látható. A mai hírek szerint azonban a hajó elkezdett jobb oldalra dőlni.
A mai napot megelőzően a hajóról közzétett utolsó,
február 18-án készített fotókon az orrtól a tatig terjedő égésnyomok voltak láthatók,
ami arra utalt, hogy a tűz valószínűleg az egész garázs területét elborította. A ma közzétett legfrissebb kép megerősíti, hogy a tűz a becsültnél is nagyobb károkat okozott.
A jelentések szerint a fedélzeten lévő autók egy része lítium-ion akkumulátorral ellátott elektromos járművek voltak, ami megnehezítette a tűzoltási erőfeszítéseket. Sajnos a hajó már az óceán fenekén van, így talán soha nem tudjuk meg, mi okozta a tüzet, vagy mi járult hozzá annak terjedéséhez.
További információkkal fogunk szolgálni, amint azok rendelkezésre állnak"
- közölte a MOL a frissítésben.
A 2005-ben épült Felicity Ace-t a japán MOL hajózási vállalat üzemelteti, és egyik leányvállalatának, a Snowscape Car Carriers S.A.-nak a tulajdonában van.