Egyre több külföldi vásárlót vonzanak a kínai autómárkák világszerte, így az ország jó úton halad afelé, hogy a világ második legnagyobb személygépkocsi-exportőrévé váljon. Ez olyan mérföldkő lesz, amely átalakíthatja a globális autóipart, és új feszültségek kialakulásához vezethet az ország kereskedelmi partnereivel és riválisaival.
A kínai márkák ma már piacvezetők a Közel-Keleten és Latin-Amerikában, míg Európában elsősorban az ott gyártott Teslát, illetve az eredetileg európai márkákat, így a Volvót, az MG-t és a Daciát veszik.
A BMW globálisan legkeresettebb elektromos modelljét, az iX3-at kizárólag Kínában gyártják, onnan exportálják Európába. Az eredeti kínai márkák, a BYD és a Nio is felfelé törnek azzal a nem titkolt ambícióval, hogy dominálják majd a világot a kategóriájukban. A BYD már csábítja a vevőket olyan fejlett országokban is, mint Ausztrália.
A kínai gyártók ugyan már a 2000-es évek elején megjelentek az európai autóbemutatókon, ám a gyártmányaik a biztonsági teszteken túl gyenge eredményt értek el ahhoz, hogy vonzók legyenek. Mára azonban a Goldman Sachs szerint a kínai gyárak a leginkább automatizáltak a világon, így
a késztermék minősége olyan sokat javult az elmúlt egy évtizedben, hogy az autók kiválóan teljesítenek az európai biztonsági teszteken.
Ráadásul megfelelnek a károsanyag-kibocsátási követelményeknek is, annak köszönhetően, hogy a kínai kormány otthon is felvette a harcot a légszennyezés ellen.
További részletek ide kattintva olvashatók.