Nagy igénybevételnek vannak kitéve a repülőgépeken a gumik. A gyakori vélekedéssel ellentétben, ezek nem óriásira fújt autógumik, hiába hasonlítanak azokra például egy Boeing 777-es darabonként 120 kg-os abroncsai.
A gumiabroncsok két meghatározó gyártójának, a Goodyearnek és a Michelinnek is külön részlege foglalkozik a repülőgépgumik gyártásával.
A folyamat során a normál autógumikhoz képest sokszoros nyomást hoznak létre azokban, hogy bírják a landolásokat.
A repülőgépgumiknál meghatározott, hogy hányszor lehet azokat használni, és milyen paraméterek mellett. Például egy Boeing 737 Max 9-es gép esetében a maximális leszállósúlynak 74 tonna alatt kell lennie, a sebesség pedig nem lehet több 130 mérföld per óránál (kb. 209 km per óra).
Az Air Canada azt közölte, hogy az első futóművek gumiabroncsai 300-450 leszállást bírnak ki. A tartósságra a gép paraméterei mellett az egyes kifutópályák minősége, illetve az időjárási viszonyok is hatással vannak.
A gumiabroncsok kapcsán azonban az egyik legkülönösebb az, hogy bár a repülőgépek részei, nem képezik a légitársaságok tulajdonát.
Az abroncsokat a vállalatok lényegében leszállásonkénti könyveléssel bérlik.
Ezért a gumikat gyártó cégeknek elemi érdeke, hogy minél jobb minőségű, tartós és megbízható abroncsokkal lássák el a társaságok gépeit.
Ha a gumi elért használati alkalmai végére, azt visszaküldik a gyártónak. Előfordul ugyanakkor, hogy az abroncsot ekkor még nem kell leselejtezni, mert ha újra létrehozzák benne a nyomást, akkor más légitársaságnak más típusú gépein még használható lehet.
A Quartz összeállítása arra is kitér, hogy
a repülők gumiabroncsai nagyon ritkán durrannak ki, ritkaságszámba megy a defektes repülőgép.
Persze erre is van példa: az alábbi, 2021-es videón az látható, ahogy az utasok tolnak arrébb egy DHC-6-300 Twin Otter típusú repülőgépet egy nepáli reptéren. A gépnek landolás közben kiszakadt az egyik elülső gumija a kifutópályán. A veszteglő gép minden irányban akadályozta a forgalmat. Így a fedélzetén érkezőknek kellett a defektes gépet eltolni az útból: