"Az újrahasznosítás és a fenntarthatóság mindennapjaink szerves részévé vált, így döntésünk, hogy 10 pennyt kérünk a műanyag fogasokért, egyértelmű lépés a környezettudatos gondolkodás felé" – nyilatkozta a Tesco egyik magas rangú képviselője.
Minden penny, amit ebből befolyatunk, közvetlenül környezetvédelmi projektekbe fog áramlani.
Azonban nem mindenki látja ezt ennyire rózsásan - teszi hozzá a Profitline. Sok vásárló érzi úgy, hogy ez csak egy újabb módszer a pénz kicsikarására, míg a környezetvédelmi hatás kétséges.
Környezetvédelmi szakértők szerint bár a műanyaghasználat csökkentése mindenképpen üdvözlendő, a valódi kérdés az, hogy a Tesco és más nagy láncok mennyire hajlandóak valódi lépéseket tenni a fenntarthatóság érdekében, ami túlmutat a kisebb költségek áthárításán a fogyasztókra.