A Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából Komárom-Esztergom vármegyében két út felújításának előkészítő munkálatai indulhatnak el. Az uniós közbeszerzési hirdetményben szereplő információk szerint a 81141-es Bana-Ács közötti bekötőút 0+000 – 5+301 km szelvények közötti szakaszának rekonstrukciójának tervezése kezdődhet el.
A kisalföldi úthálózat fejlesztésének részeként, az Ácsot és Bábolnát összekötő 8151-es közlekedési folyosó 5+300 – 6+350 km szelvények közötti szakaszán szintén kezdetét veheti a burkolatfelújítás tervezése.
A fejlesztésekkel érintett hossz 6351 méter
- emeli ki a Magyar Építők.
Ugyancsak tervezési szakaszba léphet Devecser környékén az úthálózat fejlesztése. A kiírás szerint az elvégzendő munka a 8. számú Székesfehérvár - Jánosháza - Rábafüzes főút 92+178 km szelvényében, Devecsernél jelzőlámpás csomópont megtervezése.
A fejlesztés által biztonságosabbá válhat az átjutás a forgalmas 8-as főút, a Devecsert és Sümeget összekötő 7324-es, valamint a Devecser-Pápa közötti 8402-es utak devecseri találkozásánál.
Ugyancsak elkezdődhet a tervezési munkálat Pest vármegyében is. Itt egy Gyál határában lévő forgalmas csomópont biztonságossabbá tételét kell a szakembereknek megvalósítaniuk. A tender kiírása szerint a tervezéssel érintett két út a Budapest-Tiszakécske közötti 4601-es, valamint a Vecsést és Alsónémedit összekötő 4602-es lesznek.
A hirdetményben szerepel a Szegedi Ipari Park feltáró útjainak tervezése is. Ennek során elkészülnek az 502-es főút 2x2 sávos meghosszabbításának tervei új nyomvonalon, egészen a 4519-es útig.
Az Origo beszámolt arról, hogy az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által üzemeltetett 1237 kilométer hazai gyorsforgalmi út 43 százaléka, azaz 538 kilométer fejlesztések révén a többi úttal azonos műszaki szintre kerül.
A burkolatok szintrehozása során a teljes főpálya 19 százaléka megújult 2023-ban: 3,6 millió négyzetméteren cserélték a régi, tönkrement burkolatot új aszfaltra.
Nemcsak a felső kopó-, hanem ahol szükséges volt, ott a kötő- és alapréteget is cserélték, sőt bizonyos helyeken a mélyebb szerkezeti részeket is javítani kellett. A nyolc hónapig tartó munkák során félmillió tonna aszfaltot használtak fel kilenc gyorsforgalmi úton.
Az elvégzett burkolatcsere négyötöde az M7, M3, M1 autópályákon történt, csak ezeken a sztrádákon 2,8 millió négyzetméteren dolgoztak.
A szintrehozás mellett megújult 106 híd és felüljáró, 140 pihenőben kiépítették a szelektív hulladékgyűjtés rendszerét, elindították a pihenők épületeinek és környezetének megújítását.