Mutatjuk, hogy fog kinézni a ferihegyi repülőtérre vezető út - fotó

Vágólapra másolva!
Átfogó fejlesztés keretében kibővítik és felújítják a Ferihegyre vezető utat. A beruházás 2030-ban fejeződhet be.
Vágólapra másolva!

Átfogó fejlesztés indul, kibővítik és felújítják a Ferihegyre vezető utat – olvasható a Kormányhivatalok oldalára feltöltött dokumentumból, amely szerint a fejlesztésre azért van szükség, mert a Gyömrői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út a folyamatosan növekvő forgalmi terhelés elvezetését a jelenlegi kialakításával nem tudja a megfelelő szolgáltatási szinten biztosítani.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti elérhetőségének javítása ügyében környezetvédelmi hatósági eljárás és közmeghallgatás indult, a projekt környezeti hatásvizsgálati eljárása szeptember 10-én kezdődött, 60 nap áll rendelkezésre.

A fejlesztés az Üllői út-Határ út csomóponttól Budapest közigazgatási határán kívül, a Market Central bevásárlóközpont csomópontjáig terjed. A felújítások kezdete legkorábban 2026-ban várható, a teljes beruházást 3,5-5 év hosszúra becsülik, vagyis legkorábban 2030-ban adhatják át a forgalomnak.

A közösségi közlekedés előnyben részesítésével szélesítik, javítják a keresztirányú közúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolatokat, de biztosítják a szükséges zajvédelmet is, valamint növelik a zöldfelületet - hivatkozik az említett dokumentumra a Magyar Nemzet 

A fejlesztés egyik fontos eleme a külön szintű vasúti kereszteződések, valamint a Kőér utca bővítése a Határ út – Gyömrői út között, illetve a Gyömrői út felújítása a Kőér utca – Hangár utca között, továbbá a Hangár utca – Lakatos utcai új összekötés megteremtése.

Ferihegyi gyorsforgalmi út, Ferihegy, gyorsforgalmi, Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, Ferihegyigyorsforgalmiút
Fotó: Környezeti hatástanulmány, Műszaki leírás VIKÖTI Kft.

Időközben folytatódnak a fejlesztések a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: a Budapest Airport több mint 5,3 milliárd forintot fordított különböző infrastrukturális és fenntarthatósági projektekre az év első felében, az elmúlt három és fél év fejlesztéseinek összértéke ezzel együtt már csaknem 80 milliárd forint.

Júliusban megnyitott Budapest belvárosában az Universal Airport Hub, a Kálvin téri üzletben a részt vevő légitársaságok utasai elvégezhetik egyebek mellett az utasfelvételt és beszállókártyát nyomtathatnak. 

A repülőtéri poggyászfeladást önkiszolgáló poggyászfeladó rendszer is segíti, az eddigi 24 címkenyomtató automata idén két további, kültéri eszközzel egészült ki.

A Budapest Airport korábban megkezdte egy kilátó- és dohányzóterasz kialakítását a 2B Terminálon, így a nem-schengeni övezetbe utazóknak az útlevél ellenőrzése után is lehetőségük lesz a szabad levegőn várakozni, illetve dohányzóteraszt igénybe venni; az utasok várhatóan már szeptemberben használhatják a teraszt.

Rendelkezésre áll 100 új poggyászkocsi, amelyeket az utasok ingyen vehetnek igénybe, és folyik a felvonók cseréje, az üzemeltető a 2A és 2B terminálok tranzitterületén található személy- és teherlifteket korszerűsíti.

A repülőtér a Net Zero by 2050 kezdeményezés keretében vállalt határidőnél jóval hamarabb, legkésőbb 2035-ben nullára csökkentse a nettó karbon-kibocsátását.

Mint ismeretes, idén júniusban a magyar kormány visszavásárolta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-t.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!