Kiderült, hogy miért omlott össze Magyarországon a legnagyobb csomagküldő

Vágólapra másolva!
Hetek óta gondok vannak a Packeta csomagküldő szolgáltatónál. A cégnél most elárulták, mi az oka, hogy sokan heteket várhatnak a csomagjaikra.
Vágólapra másolva!

Ahogy azt az Origo szeptember végén megírta, hetek óta súlyos fennakadások tapasztalhatók a Packeta csomagküldő szolgáltatónál. A Világgazdaság több olvasói jelzést is kapott erről, ezeket a jelzéseket megerősítik az internetes fórumokon fellelhető, tucatszám olvasható panaszok. A cég Facebook-oldalán rengeteg panaszkodó ember jelent meg az elmúlt napokban, többen írták, hogy a csomagjuk nem érkezett meg. Volt közöttük olyan, akinek akkor 19 napja úton volt a csomagja Budapestről Halásztelekre, az illető szerint a vállalat az e-mailekre nem reagál, a telefont pedig nem veszik fel.

A Packeta jelenleg Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózata, miután egyesült a Foxposttal. A Foxpost és a Packeta közösen több mint 2700 csomagautomatát és 1800 csomagátvételi pontot üzemeltet Magyarországon. Szeptember elején azt is bejelentették, hogy mindkét vállalat vezetősége megkezdi a fokozatos integrációt annak érdekében, hogy szolgáltatásaikat egységesítsék. 

A Világgazdaság megkereste a vállalatot, hogy közvetlenül tájékozódjon a kialakult helyzet mögött álló okokról. A Packeta válaszában megnevezte a fennakadások okát. „Az elmúlt néhány hónapban fűztük szorosabbra együttműködésünket egy ismert, nagy távol-keleti webáruházzal (ez vélhetően a Temu – a lap szerkesztője). Ezáltal pedig a drasztikusan megnövekedett kezelendő csomagmennyiség. A helyzetet azonban felismertük, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy helyreállítsuk a megszokott szolgáltatásminőséget” – fogalmaztak a lapnak.

Megnevezte a Packeta, mi áll a szolgáltatásoknál tapasztalható fennakadások mögött (illusztráció)
Megnevezte a Packeta, mi áll a szolgáltatásoknál tapasztalható fennakadások mögött (illusztráció)
Fotó: Zasilkovna.cz / Packeta delivery

A Packeta nem részletezte, hogy szolgáltatásainak mely területeit érintik a működési zavarok. A csomagok mennyiségéhez képest szűkös kapacitást okként elismerték, de azt mondták, a fennakadások csak az automaták "csekély százalékánál" jelentkeztek. Emellett azt mondják, hogy már készülnek a karácsonyi szezonra, a zökkenőmentes kiszolgálás érdekében a következő fejlesztésekkel:

  • kibéreltek plusz egy 3000 négyzetméteres raktárhelyiséget;
  • együttműködést kezdtek egy új alvállalkozóval, így több új futár szállítja a csomagokat;
  • 75 új Z-BOXot (csomagautomatát) telepítettek;
  • ideiglenes hét végi kiszállítást vezettek be;
  • minden csomagautomatájukat felszerelték a csomagátvételt megkönnyítő kezelőpanellel.

A fejlesztések mellett ugyanakkor az ügyfeleket vélhetően az foglalkoztatja, mire számíthatnak úton lévő csomagjaik kapcsán.

A Packeta ennek kapcsán jelzi, hogy a szerződési feltételeiben nem vállal időgaranciát a kiszállításra, azonban reklamáció esetén – a postai szolgáltatásokról szóló törvénynek megfelelően –

15 napos késedelmet követően megtérítik a feladási díjat.

Ha egy várt csomag megsérül, esetleg elveszik, úgy kárrendezésre az ÁSZF-ük értelmében értékmegjelölés alapján van lehetőség.

Felhívták arra is a figyelmet, hogy üzleti csomagok esetében a feladó webáruházzal történik a kárrendezés. 

Magánszemélyek esetében, amennyiben a feladó nem ad meg értékadatot, akkor a szerződési feltételekben meghatározott alapösszegen van mód téríteni a kárt – ez 4.000 forint.

A Packeta végül javaslatot is tett az ügyfeleknek, és arra hívta fel a figyelmet, hogy a jelenlegi díjszabásunk szerint magánszemélyek számára egy csomag 70 ezer forintig történő biztosítása csupán 510 forint. 

A cég javasolja a szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleknek, hogy ha biztosan el akarják kerülni a kényelmetlenséget a csomagjaik és küldeményeik kapcsán, akkor inkább kössenek biztosítást.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!