Tovább keresik az eltűnteket, az egyik hajóskapitány hibázhatott
2019. május 30. 09:37
A két hajó este tíz óra körül ütközött össze. Az esti összefoglalónkat itt olvashatja, a mentésről készült videót itt találja, a képgalériánkat pedig itt nézheti végig.
Egyértelműen emberi hiba állhatott a szerda esti baleset hátterében, hiszen ezek a hajók fel vannak szerelve műholdas helymeghatározóval, így négyméteres pontossággal meg tudják határozni a saját és a többi hajó helyzetét, illetve mozgását - mondta Horváth Imre, a Magyar Hajózási Országos Szövetség főtitkára csütörtök reggel a baleset okairól.
Mivel szerda este nem voltak annyira rossz látási viszonyok, akár szemmel is követni lehetett volna a másik hajó mozgását - tette hozzá.
A baleset körülményeit minden részletre kiterjedően tisztázni tudják majd - mondta Horváth Imre -, hiszen a hajók mozgását egy "külső feketedoboz" rögzíti. Ez azt jelenti, hogy a közlekedési adatokat folyamatosan rávetítik egy térképre, de rögzítik a rádióforgalmat is, s így követnek minden hajót.
Hajózási zárlat lépett életbe a Duna fővárosi szakaszán a folyásiránnyal szemben a Lánchídtól egészen az 1649,5 folyókilométerig, vagyis körülbelül az Árpád hídig - mondta Éder Zsolt, az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Hatóság ügyeletvezetője csütörtök reggel.
Az ügyeletvezető elmondta, a budai oldalon a személyhajókat, szállodahajókat úgynevezett kíméletes hajózásra kötelezték.A csökkentett sebességre azért van szükség, hogy a hullámok ne zavarják a mentési munkálatokat - tette hozzá.
Egy vízi daru érkezett a Margit híd melletti Duna-szakaszra, a szerda esti hajóbaleset helyszínének közelébe - jelentette az MTI helyszíni tudósítója csütörtök reggel.
A tudósító elmondta, a vízen - a Margit híd pillérei között - jelenleg a katasztrófavédelem munkatársai, illetve a Magyar Honvédség és a rendőrségi tűzszerészek tanácskoznak a mentés részleteiről.
Két motorcsónakot látni. Az Országház és a híd közötti szakaszra érkezett vízi daru mellett egy hatósági hajó horgonyoz.
Az MTI tudósítója csütörtök reggel azt az információt kapta, hogy
az elsüllyedt kirándulóhajó roncsainak kiemelése még néhány óráig biztosan nem kezdődik meg.
A pesti rakparton rendőrautók hosszú sora várakozik.
Levélben fejezte ki együttérzését Orbán Viktor kormányfő Lee Nak-yeon dél-koreai miniszterelnöknek és népének a Dunán szerencsétlenül járt dél-koreai turisták tragédiája miatt; ebben biztosította őt arról, hogy a magyar hatóságok minden lehetséges erőfeszítést megtesznek a túlélők felkutatása érdekében - közölte csütörtök reggel Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke.
Gondolatainkban és imáinkban az áldozatok családtagjaival és Dél-Korea népével vagyunk ezekben a legnehezebb pillanatokban – fogalmazott Orbán Viktor.
Több fázisból álló művelettel emelik majd ki a Dunából a turistahajó roncsait - mondta az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szóvivője csütörtökön az M1 aktuális csatornának.
Gál Kristóf hozzátette, jelenleg a kiemeléshez szükséges előmunkálatokat végzik.Kitért arra is, az alsó rakpartokon a mentési munkálatokkal kezdődően bevezetett forgalomkorlátozást feloldották, de időszakosan korlátozásokra kell majd számítani.
Két holttestet a Rákóczi hídnál, egyet pedig az M0-s autópálya déli szakasza közelében találtak meg a vízben - jelentette az MTI tudósítója.
Eddig hét holttestet és hét könnyebb sérültet találtak, de az elsüllyedt hajó fedélzetén 33 dél-koreai turista és kéttagú személyzet tartózkodott.
Meghallgatták a rendőrök szerdán este a balesetet szenvedett turistahajó tulajdonosait és teljes cégvezetését - mondta Tóth Mihály, az Európa Cégcsoport és a Panorama Deck Kft. szóvivője csütörtökön.
Hozzátette: a turistahajó személyzete saját életét kockáztatva részt vett a mentésben. Az elsüllyedt hajó legénysége több évtizedes tapasztalattal rendelkezett.
Naponta több ezren vesznek részt hasonló dunai városnéző programokon - mondta Tóth Mihály, a turistahajót üzemeltetőt Európa Cégcsoport és a Panorama Deck Kft. szóvivője.
Jelezte: évente több millió turista vesz részt hajós programokon Magyarországon, hasonló balesetre ebben az évszázadban nem volt példa.
21:05-kor történt a baleset. A bejelentés 21:15-kor érkezett a rendőrségre, 20:29-kor már egy hajóval ott voltak helyszínen a vízimentők, és megkezdték a mentést - mondta a Pál Adrián rendőr alezredes sajtótájékoztatón.
A hét holttest közül kettő személyazonosságát tudták eddig megállapítani.Még 21 főt keresnek.A mentésben 15 hajó vesz részt, és berendelték a Dunai Vízirendészet teljes állományát. A baleset okait büntető eljárás keretében vizsgálják.
Összesen 96 tűzoltó, hét hajó és 25 gépjármű vett részt a mentésben - mondta Palotai Zsolt Gábor tűzoltó ezredes.
Egy óra nyolc perckor találták meg a hajóroncsot egy szonár segítségével. Hamarosan búvárok fognak lemerülni, hogy megállapítsák, milyen állapotban van a roncs. Ennek alapján döntenek majd a BME hajózási mérnökeinek segítségével, hogyan lehet felszínre hozni a Hableány roncsát.
A legénység magyar tagjai is az eltűntek között vannak - mondta egy kérdésre válaszolva Pál Adrián rendőr ezredes. A hét túlélő és hét halálos áldozat is koreai.
A Hableány magyar felségjelzésű, a Viking pedig egy svájci illetékességű céghez tartozik. A szállodahajó kapitánya ukrán állampolgár, régóta foglalkoztatja a cég, és minden szükséges vizsgával rendelkezik.
A II. kerületi önkormányzat vezetése mély megrendüléssel értesült a szerda esti, a Margit híd közelében történt dunai hajókatasztrófáról. Láng Zsolt polgármester az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Operatív Törzsén keresztül csütörtök reggel felajánlotta a kerület segítségét a mentésben részt vevő szakembereknek. Szükség esetén intézményeket nyitnak meg melegedőnek, étellel, itallal segítik a mentésben részt vevőket. Az elhunytak rokonainak együttérzésüket fejezik ki, a csütörtök délelőtti képviselő-testületi ülésen pedig egyperces néma felállással adóznak a katasztrófa áldozatai előtt - közölte az Origóval a II. kerületi önkormányzat.
Az első holttestet fél tízkor találták meg. Azóta is folyamatosan keresik az egész magyarországi Duna szakaszon az eltűnteket, és már felvették a kapcsolatot a szerb hatóságokkal is.
A hajó fedélzetén - a kétfős magyar legénységgel együtt - 35-en voltak. Küztük 22 nő, 1 gyerek és 12 férfi volt.
A rendőrség halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés veszélyeztetése miatt indított eljárást.
Mindkét hajó északi irányba tartott, a hídhoz érve pedig a Hableány eddig ismeretlen okból befordult a jóval nagyobb szállodahajó elé. Az ütközést követően a turistahajó hét másodperc alatt elsüllyedt.
A hatóságok azt kérik a lakosságtól, hogy akik látták a balesetet, azonnal jelentkezzenek a rendőrségen.
Kövér László, az Országgyűlés elnöke a magyar Országgyűlés valamennyi tagja nevében őszinte részvétét fejezte ki Mun Hi-Szangnak, a Koreai Köztársaság Nemzetgyűlése elnökének, az érintettek családtagjainak, hozzátartozóinak, barátainak a dunai hajóbaleset miatt.
Biztos vagyok abban, hogy a magyar hatóságok hatékony segítséget nyújtanak a bajbajutottaknak, és mindent elkövetnek az eltűntek felkutatásáért - írta a házelnök.
Nagyon kicsi az esélye annak, hogy életben van bárki is abból a 21 emberből, akiket nem sikerült tegnap este kimenteni a vízből - mondta az Origónak Szűcs Gábor, a Barracuda Katasztrófaelhárító és Speciális Mentő Országos Egyesület elnöke.
Egy 15 fokos vízben, ahol sokkal gyorsabban zajlik le a hőveszteség, sokkal hamarabb kihűl, aki beleesik - tette hozzá a szakértő.
Megerősítette a svájci székhelyű Viking hajózási társaság, hogy Sigyn nevű sétahajója részese volt a balesetnek. A Viking hajóján lévők közül senki nem sérült meg. A társaság együttműködik a hatóságokkal a baleset körülményeinek kivizsgálásában - közölte a cég.
A dél-koreai turisták egy hat országot érintő kelet-európai körutazáson vettek részt, amelynek része volt a Baltikum is - közölte az utat szervező, szöuli székhelyű, Very Good Tour nevű utazási iroda.
A koreai turisták legtöbbje 40 és 50 év közötti volt, egy hatéves gyerek és egy hetvenes éveiben járó férfi is volt közöttük - mondta egy meg nem nevezett minisztériumi tisztségviselő.
A Yonhap hírügynökség idézte az utazási irodának azt a közlését, miszerint nem lehet tudni, hogy a hajó minden utasán volt-e mentőmellény.
Részvétét fejezte ki Tarlós István főpolgármester a Budapesten hajóbalesetet szenvedőknek, az áldozatok családtagjainak, hozzátartozóinak.
A főpolgármester közleményében azt írta: a katasztrófa bekövetkezése óta folyamatosan és részletesen tájékozódik a mentés folyamatáról, kapcsolatban áll és konzultál a belügyminiszterrel, Budapest rendőrfőkapitányával és a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetőjével.
A fővárosi önkormányzat és a BKV ugyan nem érintett az ügyben, de a főváros a továbbiakban minden segítséget megad a hatóságoknak - tette hozzá a főpolgármester.
A Hableány nevű hajó épp egy egyórás éjszakai hajóútról tért volna vissza, amikor összeütközött a Viking hajójával - írja a The Korea Times.
A szöuli külügyminisztérium szóvivője elmondta, hogy a magyarországi külképviselet diplomatái arról számoltak be, hogy az ütközés idején a turisták nem viseltek mentőmellényt, mert az nem szokásos, azaz nincs ilyen előírás városnéző hajókra vonatkozóan.
A hajóbaleset miatt haladéktalanul elrendeltük a III. fokú készültségnek megfelelő, fokozott éjjel-nappali parti figyelő-jelentő szolgálatot a Duna Budapest alatti szakaszán a déli országhatárig, három Vízügyi Igazgatóság területén - írja közleményében az Országos Vízügyi Főigazgatóság.
Vízről történő, négy vízi járműves figyelőszolgálatot rendeltünk el a déli M0 híd alatt, Tassnál, a solti rakodónál és Baján, a Türr István hídnál. Mint írják: egy kitűző hajó még az éjszaka folyamán a baleset helyszínére érkezett, és azóta is biztosítja a nemzetközi hajóút kitűzési feladatait, ahol részleges hajózárat rendelt el a hatóság, illetve egy további kitűző hajó is részt vesz a munkában, amely a Duna Baja és Solt közötti szakaszát felügyeli.
A kiemelést elősegítendő a baleset helyszínén vízsebesség méréseket és mederfelmérést végeznek.
A hajóbaleset sérültjeit az Uzsoki, a Honvéd-, illetve a Szent Imre Kórházba szállították. A hét sérültből négyen már elhagyhatták kórházat, a többi három állapota kielégítő - mondta Kásler Miklós emberi erőforrás miniszter.
A megemlékezők a Margit hídhoz mennek, oda, ahol a baleset történt tegnap este. Egy-egy szál piros rózsát dobnak a vízbe. Így búcsúznak el az áldozatoktól.
A The Korea Times beszámolója szerint hat nőt és egy középkorú (30 és 60 év közötti) férfit sikerült élve kimenteni tegnap este a Dunából.
A nagyobb hajó kapitánya hibázhatott a tegnapi tragédia előtt - derült ki a rendőrség és a katasztrófavédelem csütörtök délelőtti közös sajtótájékoztatóján.
Az eseményről szóló írásunkat itt olvashatja végig.
Hivatalában fogadta Pintér Sándor belügyminiszter Kyoo Sik Choét, a Koreai Köztársaság Magyarországra akkreditált nagykövetét.
A belügyminiszter részvétét nyilvánította az elhunyt koreai állampolgárok hozzátartozóinak, majd részletes tájékoztatást adott a szerda esti hajóbaleset már ismert körülményeiről, a hatóságok által megtett intézkedéseiről, a mentési-kutatási folyamatról.
Kyoo Sik Choe nagykövet úr jelezte, hogy a magyar hatóságok kereső tevékenységének támogatására 27 búvár érkezik a Koreai Köztársaságból Budapestre. Dr. Pintér Sándor miniszter úr köszönettel fogadta az együttműködést, és kérte a Koreai Köztársaság segítségét az áldozatok azonosításához.
A koreai nagykövet a Nemzeti Veszélyhelyzet-kezelési Központban személyesen tájékozódott a folyamatban lévő mentési-kutatási tevékenységről.
Volt elegendő számú mentőfelszerelés a Hableány hajó fedélzetén a teljes befogadóképesség, vagyis 60 fő számára - közölte a sétahajó üzemeltetője, a Panorama Deck Kft. csütörtökön.
A közlemény szerint a hajózási társaság a balesetben érintett utasok és legénység számára azonnali pénzügyi segítséget ajánl fel.
Mint írták, a Hableány hajó 27 méter hosszú, 150 lóerős motorral felszerelt, rendszeresen karbantartott járműve a Panorama Deck flottájának 2003 óta. Érvényes engedéllyel rendelkezik 2020. október 31-ig.
A tapasztalt, 58 éves hajóvezető és az 53 éves matróz kifogástalanul végezte a munkáját, mióta a társaság alkalmazásában állt.
A baleset okainak feltárásában a vállalat a hatóságokkal mindenben együttműködik, és azonnal felállított egy belső vizsgálóbizottságot a körülmények feltárására.
Mun Dzse In dél-koreai elnök telefonon beszélt csütörtökön Orbán Viktor miniszterelnökkel, és arra kérte a magyar kormányt, hogy továbbra is tegyen meg minden tőle telhetőt a budapesti hajóbalesetben eltűnt dél-koreai turisták mentésében - közölte a szöuli elnöki hivatal szóvivője.
A 15 perces beszélgetésben Mun megköszönte, hogy a magyar hatóságok aktívan végzik a mentési műveleteket - tette hozzá Ko Min Dzsung.
A Very Good Tour dél-koreai utazási iroda tudatta, hogy a balesetet szenvedettek 38 hozzátartozója útban van Budapestre, péntek délután vagy este fognak megérkezni.
Közzétette a rendőrség a videót a balesetről, amelyet a közeli térfigyelő kamerák rögzítettek.
A magyar hajózás történetének legnagyobb katasztrófája a Pajtás nevű csavargőzös elsüllyedése volt.
A balatoni kirándulóhajó 1954. május 30-án süllyedt el Balatonfürednél,
a tragédiában a hivatalos közlések szerint 21 ember halt meg,
a nem hivatalos visszaemlékezés szerint azonban 27-en vesztek oda.
A Pajtásról szóló archív cikkünket itt tudja elolvasni.
Nem számlázza ki a Vodafone a hálózatukon roamingoló, dél-koreai SIM kártyákról szerdán, csütörtökön és pénteken bonyolított roaming forgalmat a hajóbaleset miatt - írja Facebook-oldalán a telekommunikációs cég.
A Magyar Honvédség Dunaújváros elnevezésű aknamentesítő hajója horgonyoz csütörtökön délután a budapesti Margit hídnál, a hajóbaleset helyszínén - jelentette az MTI tudósítója a helyszínről.
A hatóságok vélhetően e vízi jármű bázisán kívánják kiépíteni azt a folyami pontont, ami segítheti az elsüllyedt kirándulóhajó kiemelését.A területen hatósági motorcsónakok cirkálnak.
Magyarország osztozik Dél-Korea fájdalmában, és mindenben együttműködik vele - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A tárcavezető közleményében kiemelte: megdöbbenéssel értesült a dunai hajókatasztrófáról. "Együtt érzünk a gyászolókkal, a mentést végző szakembereknek pedig sok erőt és kitartást kívánunk" - fogalmazott.
Reggel a Külgazdasági és Külügyminisztériumban (KKM) fogadták Kju Szik Chöt, a Koreai Köztársaság budapesti nagykövetét. A megbeszélésen a nagykövetet tájékoztatták arról, hogy pénteken Szijjártó Péter a baleset helyszínen fogadja Kang Kjung Vha dél-koreai külügyminisztert, majd pedig a KKM-ben folytatják a megbeszélést.
A külügyminiszter hangsúlyozta: "osztozunk dél-koreai barátaink fájdalmában, és mindenben együttműködünk velük". Az illetékes hatóságok mindent megtesznek a túlélők felderítése, a baleset okainak feltárása és a felelősök megtalálása érdekében.
A Margit híd Lánchíd felőli járdáját a pesti irányból lezárták a gyalogos forgalom elől egészen a margitszigeti villamosmegállóig - jelentette az MTI tudósítója.
A helyszínen
több dél-koreai tévéstáb követi a mentés eseményeit,
illetve jelen van a nemzetközi sajtó is.
Akár napok, de egy hét is eltelhet, mire kiemelhetik a sétahajó roncsait a búvárok - mondta Sopronyi Richárd, a Diving Island Kft. ügyvezető igazgatója.
A Duna jelenleg is árad, és az előrejelzések szerint ez még akár jövő keddig is így maradhat.
A nagyon erős sodrás és víznyomás a búvárok számára életveszélyes körülményeket teremtenek, ezért ilyenkor meg sem próbálják a leereszkedést.
Többnyire egyébként egy pontonhoz rögzítik magukat a búvárok (ezért van a helyszínen a honvédség pontoneleme), majd a fenéken kúszva közelítik meg a roncsot. A látótávolság a Dunában még alacsonyabb vízállás esetén is nulla, ezért csak tapogatózni tudnak a szakemberek.
A hét sérült közül még egy ember van kórházban. Az Uzsoki utcai kórházba vitt három túlélőt még bent tartották, azonban csütörtök délutánra csak egy ember maradt,
ő bordatörést szenvedett, állapota azonban stabil.
A Szent Imre Kórházba vitt egy sérült, valamint a Honvédkórházba vitt három ember állapota is kielégítő volt, így hazaengedték őket.
A Wein János Alapítvány, a Fővárosi Vízművek és a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata közleményében azt írta: A szolgálat életre hívói mély megrendüléssel és az áldozatok hozzátartói iránti együttérzéssel tekintenek a tragédiára, és természetesen a mind vízijártasságban, mind elsősegélynyújtásban gyakorlott, tapasztalt személyzet mindaddig rendelkezésre áll, amíg a körülmények azt szükségessé teszik.
Közleményük szerint
a speciális jármű kialakítása és felszereltsége alapján rendkívüli körülmények közt is alkalmas a dunai vízimentésre.
Ezt az adottságát felhasználva az utasok felkutatásán túl a tűzoltósággal kötelékben az elsüllyedt hajó szonáros keresésében és megtalálásában, majd csütörtökön annak ellenőrzésében kapott meghatározó szerepet, hogy a hajótest nem mozdult-e el.
Példátlan összefogással próbálták kimenteni a vízbe esett 35 embert a hajósok
– ezt mondta az egyik turistahajó kapitánya, Raub Emőke az Origónak. Ő és a személyzete két embert tudott megmenteni. Azt mondta, óriási volt az őrjöngés, amely csupán rövid ideig tartott, azután óriási lett a csend. A mentésről bővebben itt olvashat!
Az utazást szervező Very Good Tour nevű koreai cég arról számolt be, hogy a meghalt turisták családtagjai ottani idő szerint csütörtök este elindultak Budapestre.
Először azt mondták, hogy összesen 16 családtagot hoznak Magyarországra, később viszont már 38 hozzátartozóról beszéltek. Bővebb cikkünket itt olvashatja el.
Az Origo információi szerint a helyszínre érkezett egy nagy fekete TEK-es kamion.
Közben a búvárok készülődnek, hogy lemerüljenek a roncshoz.
A turistahajó az ütközés után megtelt vízzel, és mindössze hét másodperc alatt el is süllyedt. Itt elolvashatja, amit a hajóról tudni lehet.
A helyszínen készült drónfelvételek és a legújabb képek megtekintéséhez kattintson ide!
A Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság szakemberei szerint a keresést nehezíti a magas, továbbra is emelkedő vízállás, a folyó nagyon erős sodrása és a rossz látási viszonyok.
A kutatás szempontjából meghatározó, hogy a bajba jutott ember hol esett a folyóba: ha a sodorvonalban került a vízbe, akkor rövid idő alatt nagy távolságot tehetett meg.
Azok, akik a süllyedéskor a hajótestben rekedtek vagy az alá szorultak, csak annak kiemelése után kerülhetnek elő.
A kutatásban közreműködők a 9-11 kilométer/órás sebességgel áramló vízben és a Duna teljes Lánchíd alatti partszakaszain továbbra is mindent megtesznek, hogy megtalálják az eltűnt embereket.
Már csak egy ember van kórházban a szerda esti dunai hajóbaleset túlélői közül, a másik hat embert kiengedték.
Valamennyi sérült nagy lelki traumán ment át
- mondta Cseke Béla, az Uzsoki Utcai Kórház sürgősségi osztályának orvosa. Azt is mondta, az egyik sérültnek több bordája eltört, ami többnapos megfigyelést igényel.
Solymos András hajómérnök azt mondta, nem kellene kitiltani a szállodahajókat a belvárosból, de oda kell figyelni a hajózási szabályzat betartására.
Budapesten régen, még a csepeli kikötő megépülése előtt is a belvárosban voltak a kikötők, és a főváros rengeteg pénztől fosztaná meg magát, ha a továbbiakban nem adna erre lehetőséget
- mondta. Szerinte normális körülmények között nem indokolt a mentőmellény folyamatos viselése a hajókon, elég, hogy a mentőmellények ott vannak az előírásoknak megfelelően, és szükséghelyzetben fel lehet venni azokat, hiszen
úgy vannak kitéve, hogy ha víz alá kerül a hajó, maguktól a víz felszínére bukkannak és beléjük lehet kapaszkodni.
Azt is mondta, emberi hiba miatt történhetett a baleset, de részletes vizsgálatnak kell kiderítenie, ki és hol hibázott.
Ifjabb Adamkó Péter barlangi búvár azt mondta, hogy az ipari búvárok kemény fizikai munkát végeznek,
a felszerelésük 30-50 kilogramm,
hogy a sodrásban "ne legyen pozitív lebegőképességük". A búvárok a felszínről, kompresszorról kapják a levegőt, és egy másik tömlőn keresztül kommunikálni is tudnak a felszínen lévőkkel.
Azt is mondta, hogy ha a roncsban holttesteket találnak, akkor - az általa ismert protokoll szerint - először a testeket egyenként kell felhozni, és csak a végén a roncsot.
Hét óra előtt nem sokkal újabb darut vittek a helyszínre, ami sokkal nagyobb a korábbinál.
A Margit híd korlátjára tűzött virágokkal emlékeztek meg többen a baleset áldozatairól.
A mentési szakértők az eltűntek keresésében vesznek részt.
„Őszinte részvétem a szerencsétlenséget szenvedett utasok hozzátartozóinak. Az ilyen tragikus baleseteknél fontos, hogy műveleti erőkkel és korszerű technikával álljunk szomszédjaink rendelkezésére" - mondta Eckart Ratz osztrák belügyminiszter, egyúttal köszönetet mondott a Cobra kötelékében szolgálóknak.
A búvárokat a magyar vészhelyzetkezelési központ kérésére küldik Magyarországra.
Dél-Korea korábban bejelentette, hogy 13 fős mentőcsoportot küld Budapestre.
Czakó László búvár azt mondta, a körülmények miatt annyira veszélyes a művelet, hogy csak olyanok mehetnek le, akiknek nagy a tapasztalatuk.
Siklós Gabriella, az Országos Vízügyi Főigazgatóság szóvivője azt mondta,
a vízhozam a baleset idején és csütörtök délelőtt is másodpercenként 4000-4500 köbméter volt, ami a normális mennyiség duplája.
Elmondta, hogy a vízügy a baleset miatt harmadfokú készültségnek megfelelő figyelőszolgálatot rendelt el, éjjel-nappal fokozott számban figyelik a folyót, és négy hajóval is kint vannak a vízen.
A Trend FM birtokába jutott egy hangfelvétel, amin a vízimentők és a környéken állomásozó hajók kommunikálnak egymással rádiókapcsolaton keresztül. A felvételt itt hallgathatja meg.
A Hableánynak ütköző hajó kapitányát, egy 64 éves ukrán férfit halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés veszélyeztetése miatt gyanúsítottként hallgatták ki. Bővebb cikkünket itt olvashatja el.
A rendőrség egy térképet tett ki a police.hu oldalra, ahol bejelölték az eddig előkerült áldozatok megtalálásának helyszínét. A térképet itt tekintheti meg.