Meghívásos közbeszerzési pályázaton döntött a kormány arról, hogy melyik médiavásárló cég szervezheti a 100 napos programot népszerűsítő 44 millió forintos reklámkampányt. A nyertes MediaCompany korábban részt vett az SZDSZ választási kampányának szervezésében is.
Gál J. Zoltán kormányszóvivő, a bíráló bizottság elnöke azt állítja: a MediaCompany referencia anyagai között nem szerepelt a cég azon munkája, amit az SZDSZ választási kampányában végzett. Gál elmondása szerint nem tudott arról, hogy a MediaCompany részt vett a kisebbik kormánypárt kampányában, ugyanakkor kijelentette: ez a tény is csak azt bizonyítja, hogy a legmegfelelőbb cég kapta a megbízást.
Korábban az MSZP és az SZDSZ politikusai többször bírálták az Orbán-kormányt, mert a Fidesz választási kampányát szervező Happy End Kft. 1998 után több nagyértékű kormánymegbízást kapott, igaz akkor nem került sor törvényszerű pályáztatásra sem.
A kormányszóvivő szerint a pályázaton induló három cég ajánlatai közül a legolcsóbbat fogadták el. A MediaCompany személyenként mindössze hat forintért vállalta a hirdetések elhelyezését.
Somlói Zsolt, a pályázaton szintén résztvevő Mind Share ügyvezető igazgatója az [origo]-nak elmondta: nem érzik visszásnak a MediaCompany megbízását. Szerinte előnyt jelentett a győztes cég számára, hogy tisztában volt az elvárásokkal.