A dél-európai és balkáni országokhoz hasonlóan még mindig legtöbben a televíziózást választják kikapcsolódásként. A tavalyi év azonos időszakához képest az országos tévék, MTV, TV2, RTL Klub műsorait fejenként átlagosan egy perccel, míg a kábeltévék programjait hét perccel néztük hosszabb ideig - mondta el a Magyar Hírlapnak Bozsonyi Károly, az AGB Hungary marketingigazgatója.
Idén szeptember-novemberben az átlag tévénézési idő fejenként 257 perc volt, ami közel tíz perccel hosszabb az előző évben mértnél. Karácsonykor ismét mintegy két órával meghosszabbodott a tévénézésre fordított idő, idén negyedórával hosszabb ideig, azaz mintegy hat órát tévéztünk.
A nők egész évben 26 perccel több idő fordítanak a televíziózásra. A 18-29 éves korosztály 284 percet tévézett, míg a 4-17 évesek 347 percet. Csúcsidőben, azaz este nyolc és fél tíz között a tévénézők több mint hatvan százaléka tévézik.
A kábeltévék növekvő nézettsége köszönhető a bővülő programkínálatnak és a kábelhálózatba bevont területek nagyságának.