Megtámadja a 4-es metró építési engedélyeit az Erzsébetvárosi Társasházak Érdekvédelmi Egyesülete, ha a Baross téri aluljárót és metróállomást úgy építik meg, hogy felbontják miatt a teret. A civil szervezet szerint elfogadhatatlan, hogy a Baross téri állomást és a szerelvények megfordításához szükséges alagutat felülről építsék meg, mert attól tartanak, hogy így több évre hatalmas munkagödörré változna terület. Penkala Tibor, az egyesület szakértője szerint a Baross tértől kifelé is fúrópajzzsal kellene építeni a 4-es metrót. A Thököly út nem olyan széles, mint az Üllői vagy a Váci út, ahol annak idején így fölülről építették a 3-as metrót - mondta a Magyar Hírlapnak a szakértő.
A beruházást irányító DBR Metró Projektigazgatóság főmérnöke, Pandula József viszont azt mondja, hogy az állomásokat és az alagutat nem lehet bányászati technológiával megépíteni, mert ez a módszer veszélyeztetné a házakat. Ezért kénytelenek kiásni a Baross téri állomás és a metrófordító alagút gödrét, majd amikor visszakerültek rá a födémek és a közmuvek, már haladhat rajta a felszíni forgalom, miközben odalent még javában tart a munka. Így készül jelenleg is a Bocskai úti aluljáró, amely egyébként a 4-es metró egyik állomásának a kijárata lesz.
A metróépítő cég munkatársa közölte, nem felülről, hanem pajzzsal, fúrással építenék a Bosnyák térig tartó szakaszt is. A 4-es metró alagútját legfeljebb csak néhány méterrel lehetne közelebb vezetni a 2-es alagútjához. A talajszerkezet miatt azonban sokkal biztonságosabb, ha kellő távolságot tartanak a másik földalattitól.