Svájc
18:002024. június 29.
Olaszország
Németország
21:002024. június 29.
Dánia

Titkolja adatait a Mahir Cityposter<br/>

Vágólapra másolva!
A Mahir Cityposter Kft. nem szolgáltat adatot sem a Magyar Közterületi Reklámszövetségnek, sem más reklámfigyelő cégeknek - tudta meg lapunk.
Vágólapra másolva!

Kovács István, a cég ügyvezető igazgatója nem indokolta a cég magatartását. A konkurenciaharc miatt ma már bevett és elvárt üzleti magatartás az adatszolgáltatás, amit a reklámcégek 95 százaléka teljesít. A Magyar Közterületi Reklámszövetségnek havi rendszerességgel önként küldi meg a médiatulajdonos cégek 95 százaléka az adatait, azonban a Mahir Cityposter Kft. nem szerepel közöttük - tudta meg lapunk. Sáfár Ferenc, a szövetség főtitkára a Magyar Hírlapnak úgy nyilatkozott: "gyúrom őket". Sáfár szerint nagyon jó a kapcsolat a cég és közte, és bízik benne, hogy előbb-utóbb hatásos lesz a munkája, így rövidesen kapnak információkat ettől a reklámtársaságtól is. Sem a Médiagnózishoz, sem az Amer Nielsen nevű reklámfigyelő társasághoz nem juttatták el az 1998-as esztendő főbb adatait a Mahir Cityposter Kft.-től. A Médiagnózis 1997-ben egyszer ugyan hozzájutott az akkor közepes forgalmat bonyolító, citylight plakátokon megjelenő Mahir Cityposter Kft. adataihoz, azonban a cég információi szerint a fejére koppintottak az adatszolgáltató munkatársnak. A következő, a választási esztendő mutatói már nem érkeztek meg a céghez. A reklámpiacon bevett szokások szerint a konkurencia kényszeríti ki társairól az adatokat, és a résztvevők közös érdekként ezt tudomásul veszik. Árgus szemekkel kell hát lesniük a reklámfigyelő cégeknek: ki, hol, mennyit költ hirdetésre. Elég egy új csokoládéreklámnak feltűnnie a képernyőn, vagy az utcán, a versenytársak máris tudni akarnak mindent a reklámozóról. Mert alapvető érdek fűzi őket ahhoz, hogy ismerjék egymás hirdetésre fordított költségeit. A Mahir Cityposter Kft. jelentőségét a szakemberek szerint nem a cég nagysága, hanem luxuózus jellege adja. Az 1994-ben 30 millió forint jegyzett tőkével létrejött társaság tulajdonában lévő, túlnyomórészt kivilágított plakáthelyek a belváros legexkluzívabb részeit gyakorlatilag lefedik. Ezeket a legkurrensebb cégek használták sör és cigaretta hirdetésére, mígnem az 1998-as parlamenti választási kampányban megjelentek a fák köré tekert hengereken a több alakos, testmagasságú Fideszes plakátok - a Fidesz vezérkarának egész alakos fotóival. A Mahir Cityposter Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta: minden törvényben előírt adatszolgáltatási kötelezettségüknek eleget tesznek. Az Interneten is minden lényeges adatunk fönt van - szögezte le a Magyar Hírlapnak Kovács István, de nem indokolta kivételes üzleti magatartásukat.

(Magyar Hirlap)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről