Kínálati piac alakult ki az oktatásban: több hely van, mint diák, ezért az iskolák kénytelenek versenybe szállni a diákokért. A kérdés most különösen aktuális: két hónap múlva dönteni kell arról, ki melyik középiskolában szeretne továbbtanulni, és ma jelenik meg a Felsőoktatási felvételi tájékoztató is - írja a Magyar Hírlap.
A középiskolák és az egyetemek hirdetésekkel, nyílt napokkal csábítják a továbbtanulni készülőket. A Teleki Blanka Gimnázium igazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy az iskolát az interneten és újságokban hirdetik, pedig a reklámra szánt pénzből számítógépeket is vehettek volna. A szegedi Eötvös József Gimnázium igazgatója szerint viszont nem reklámra, hanem tájékoztatásra van szükség. Az igazgató a legjobb módszernek a személyes kapcsolattartást tartja: az iskola nyílt napokat rendez, sulibörzéken vesz részt, és tanáraik az általános iskolák osztályfőnöki óráin mutatják be a gimnáziumot.