A tucatnyi tűzoltóautó mellett csupán egy darab mentőautó van állandóan a Ferihegyi repülőtéren, jóllehet a nagy utasszállítók 200-300 utassal a fedélzetükön közlekednek - írja a Népszabadság.
Egy szerencsétlenég idején jelentősen csökkentheti a légiutasok túlélési esélyeit, hogy az egy helyszínen lévő mentőautón kívül a fővárosi utakról kellene átirányítani a többi rohamkocsit, amelyeket még a közlekedési dugók is hátráltatnának.
A mentőszolgálat ugyan kész kiterjeszteni az együttműködést a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt., és a katasztrófavédelem illetékeseivel, ám kizárólag saját forrásból nem biztosíthatja a nagyobb létszámban történő reptéri jelenlétet - közölte a lappal Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője. A szóvivő szerint a nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, éles helyzetekben a mentés sikere a gyakorlatozottságtól, és a rendelkezésre álló mentőerők mennyiségétől és minőségétől függ - írja a Népszabadság.