A szerelvény két pőrekocsija, azaz alacsony oldalfalú, tető nélküli szállítókocsija Csömörnél szabadult el, ahol vasúti síneket pakoltak rájuk. A lejtős vasúti pályán az elszabadult kocsik nagy sebességre gyorsultak fel, és a Kerepesi út és Albertirsai út kereszteződésénél lévő bal kanyarnál kisiklottak, majd belerohantak egy autószalonba. A szerelvény több gépkocsit megrongált, a tetőszerkezetet letépte, oldalára borult, és a sínek legurultak róla. A szerelvényen dolgozó két munkás a baleset következtében súlyos töréseket és zúzódásokat szenvedett.
A vonaton a baleset idején három munkás tartózkodott, de egyiküknek még az ütközés előtt sikerült leugrani a szerelvényről. Egy munkás ujjpercét és bal lábát térdtől lefelé amputálni kellett, és a másik fennmaradt munkásnak is le kellett operálni az egyik ujjpercét.
A büntetőeljárás során beszerzett adatok és a szakértői vélemények alapján Sz. László mozdonyvezetőt, S. István forgalmi szolgálattevőt és S. Péter vonatvezetőt hallgatták ki gyanúsítottként - közölte Kerek Zita a gödöllői rendőrkapitányság sajtóreferense.
A gyanúsítottak ellen - szabadlábon hagyásuk mellett - maradandó fogyatékosságot okozó, gondatlanságból foglalkoztatás körében elkövetett veszélyeztetés vétségének megalapozott gyanúja miatt folyik eljárás. Az ilyen esetben kiszabható maximális büntetési tétel három év szabadságvesztés lehet.
A szakértői vélemény szerint a forgalmi szolgálattevő a lejtőn szabálytalanul kapcsolta szét a mozdonyt a vonattól, az elszabadult vonat vezetője pedig nem megfelelően használta a fékrendszert - mondta el a sajtóreferens.
A vádemelési javaslatot várhatóan december közepén teszi meg a rendőrség.