A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaNorvégia-Magyarország
HUNPóta Georgina
10:00AsztaliteniszYu-Bin Shin-Georgina Pota
HUNTóth Krisztián
10:50CselgáncsKrisztian Toth-Alex Cret
HUNGercsák Szabina
10:50CselgáncsAoife Coughlan-Szabina Gercsak
HUNMagyarország
13:30VívásHungary-Italy
NyílNyíl

Szombattól hívható az országos kátyúvonal

Vágólapra másolva!
Szombaton elindult az országos kátyúvonal, a 06-80-404 404-es telefonszámon lehet bejelenteni az úthibákat. A gazdasági miniszter azt ígéri, az autópályán lévő, közlekedést akadályozó kátyúkat 4 órán belül elhárítják. Az országos közutakon található balesetveszélyes kátyúkat is igyekeznek néhány órán belül kijavítani. A forgalmat akadályozó, de nem balesetveszélyes hibákat egy napon belül javítják ki.
Vágólapra másolva!

Szombaton elindult az országos kátyúvonal - jelentette be Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter. A miniszter bejelentése szerint az autópályán lévő, közlekedést akadályozó kátyúkat 4 órán belül elhárítják. Ha nem autópályán, de állami tulajdonú országos közúton van a kátyú, akkor a közútkezelő területi igazgatóságához kerül a bejelentés. Itt kategorizálják a kátyúkat, a balesetveszélyeseket igyekeznek néhány órán belül kijavítani. A forgalmat akadályozó, de nem balesetveszélyes hibákat egy napon belül igyekeznek elhárítani. Ha önkormányzati utakat érint a kátyú, akkor megadják az ügyfélnek az illetékes önkormányzat elérhetőségét. A hálózaton 87 brigád dolgozik 24 órában.

Kóka János megjegyezte: "hiába hárítunk el egy kátyút, keletkezhet egy másik, sőt kettő, hiszen az egész úthálózat olyan mértékben elhasználódott az elmúlt évtizedekben, hogy a 2002/2003-as évforduló hideg tele megháromszorozta-megnégyszerezte az úton lévő kátyúkat". A kátyúk elhárítása nagyon drága, "a plusz 5 fok alatti elhárítás még drágább" és nem is tartós, egy-két hónapig tart mindössze.

Manninger Jenő, a Fidesz országgyűlési képviselője szerint Kóka János személy szerint felelős azért, hogy az utak ilyen állapotba kerültek. Egyrészt az elmúlt két évben a kormány fele annyit költött burkolatjavításra, mint korábban, továbbá a miniszter elbocsátotta az útügyi szakemberek jelentős részét, és helyettük a szakmában még soha nem dolgozó vezetőket bízott meg az irányítással - modta a fideszes politikus az MTI-nek. Hozzátette: ennek a következménye az is, hogy ilyen, szakmailag a teljes dilettantizmusról tanúskodó intézkedéseket vezetnek be.

Manninger Jenő kifejtette: a kátyúzást a szakmában mindig tavasszal és ősszel szokták végezni. Az ország jelentős területén nincs is arra megfelelő technológia, hogy a most betemetett kátyúk néhány nap múlva ne keletkezzenek újra, mivel az ősszel elmulasztották a karbantartást.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!