A hőségtől deformálódott sínek miatt nem ritka a harminc-ötven perces késés a vonatoknál. Kártérítésre azonban nem számíthatnak, akik emiatt késnek el valahonnan - közölték az illetékesek érdeklődésünkre. A MÁV ZRt. tájékoztatása szerint ugyanis csak abban az esetben kaphatja vissza az utas a pénzét, ha Intercityre váltott pótjegyet, a vonat műszakilag meghibásodott, és a késést hivatalosan is bejelentették - ennek a három körülménynek egyszerre kell bekövetkeznie. Egyéb esetekben nem érdemes kártérítést követelni.
Az említett gyakorlat már régóta ismert, azonban Siklósi Máténak, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség kommunikációs helyettesének véleménye szerint ennek alkalmazása - bár nem ütközik semmilyen jogszabályba - etikátlan. Az utazó ugyanis egy szolgáltatást vesz igénybe, mégsem reklamálhat, ha a vonat késése miatt csúszik le egy munkahelyi interjúról vagy kórházi kezelésről.
Az utazók szempontjából előnytelen helyzet megszüntetésére nem lát módot Krajcsik Szilvia, a Fogyasztóvédelmi Egyesület munkatársa. Mint elmondta, a szolgáltatók üzletszabályzata rendezi ezt a kérdést. Amikor megvásároljuk a jegyet, automatikusan elfogadjuk az üzletszabályzatot. Ez azonban nem tartalmaz olyan kitételt, hogy késés miatt vissza kell téríteni utazási költséget.
Orbán István