Mindhárom gyanúsított őrizetbe vételét megszüntették, de a büntetőeljárás a gyanúsítottakkal szemben tovább folytatódik a rendőrség honlapjára feltett közlemény szerint.
A gyanú szerint a MÁV Cargo vezetője és két társa egymilliárd forint kárt okoztak a vasúttársaságnak azzal, hogy kétezer, futásképes vagy kis javítással azzá tehető vasúti kocsit hulladékáron adtak el 2002-2003-ban.
A nyomozás azután indult, hogy Szép Béla szocialista országgyűlési képviselő feljelentést tett a Legfőbb Ügyészségen. A politikus azt nyilatkozta: a figyelmét az keltette fel, hogy a MÁV Cargo árufuvarozási korlátozást vezetett be Záhony térségére 2007. március 1-jétől.
A cég felhívta az orosz és az ukrán fuvarozókat, hogy átrakásos forgalomba ne adjanak fel árut Záhony felé. Ez az intézkedés sértette a városban élők érdekeit, mert csökkent a munkalehetőségek száma - közölte Szép Béla.
Hozzátette: kíváncsi volt a rendelkezés okára, és ekkor derült ki, hogy nincs elég kocsi, ugyanis a vállalat korábban kétezer vasúti kocsi selejtezéséről döntött, mondván, azok nem szükségesek a tevékenységéhez.
Az MSZP országgyűlési képviselője szerette volna megtekinteni az ezzel kapcsolatos, nyilvános adatnak minősülő iratokat, de ezt a társaság vezetése nem tette lehetővé. Szép Béla ezután fordult Kovács Tamás legfőbb ügyészhez.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) kedden közleményben tudatta, hogy különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés ügyében nyomoz. A rendőrök gyanúsítottként hallgattak ki egy 44 és egy 57 éves budapesti, valamint egy 63 éves szolnoki férfit, valamint kezdeményezték előzetes letartóztatásukat.
A rendőrség tudatta: a nyomozás során beszerzett adatok, illetve a szakértői vélemények szerint indokolatlan volt a kétezer teherkocsi eladása hulladékáron. A tranzakcióval okozott anyagi kár meghaladja az egymilliárd forintot. A MÁV vezérigazgatója kedden összehívta a MÁV Cargo rendkívüli közgyűlését.
"Személyi és munkajogi döntések születtek, annak érdekében, hogy a MÁV Cargo igazgatósága a napi üzletmenet zavartalansága érdekében operatív intézkedéseket hozhasson a rendőrségi eljárás ideje alatt" - olvasható a MÁV közleményében.
A MÁV vashulladékként eladott vasúti teherkocsijai ügyében egyébként Csillag István minisztersége idején (2002 május-2004. szeptember) több vizsgálat is folyt, de egyik sem állapított meg alapos gyanút bűncselekményre.