Az új Alstom-metrókocsik sorozatosan meghibásodnak - állítja a Blikk magát megnevezni nem kívánó BKV-s forrásra hivatkozva. Néhány szerelvény már jár a kettes metró vonalán próbaüzemben. A lap a Metróért Egyesületre hivatkozva azt írja: volt olyan nap, amikor egyetlen délután lenyílt a fénycső armatúra borítása, kinyílt az egyik megszakítóberendezéseket tartalmazó szekrény, és nem lehetett visszacsukni. Ugyanekkor a teljes kommunikációs rendszer is leállt.
A fotó akkor készült, amikor először forgalomba állt a szerelvény
A Blikk BKV-s forrásai szerint a bajokat többnyire számítógépes hibák okozzák, amelyeket úgy lehet megoldani, hogy újraindítják a rendszert. A járművet nagyrészt számítógép vezérli, így ha a rendszer lefagy, akkor a metró sem működik. A BKV a Blikk szerint szoftverfrissítésekkel próbálkozik.
A lapnak a BKV a problémákkal kapcsolatban így reagált: kisebb hibák minden berendezésénél előfordulhatnak, ezek fontos tapasztalatot jelentenek az üzemeltetés szempontjából. A próbafutások célja, hogy kiszűrjék a hibákat, amelyeket a gyártó köteles garanciálisan javítani - közölte a BKV a Blikk kérdésére. Arról nem tudtak, hogy előfordult volna olyan eset, hogy rossz irányba indult volna a szerelvény.