Rengeteg panasz érkezik a fogyasztói csoportokra, más néven vásárlói klubokra, amelyek lényege, hogy az összes tag befizeti a megszerzendő áru egy-egy törlesztőrészletét, majd sorsolással döntik el, kinek vásárolnak a termékből. Ilyen klubokat a törvény értelmében már nem lehet újonnan alapítani, de sok szervező azzal érvel, hogy csak a régibe léptet be új tagokat. Ezért a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége jogszabályi módosításokat sürget, és arra is felhívja a figyelmet, hogy a megosztott üdülési joggal és a kuponos szolgáltatókkal kapcsolatban is egyre szaporodnak a panaszok.
Szintén évek óta visszatérő problémát jelentenek az utazásokkal egybekötött termékbemutatók, amelyek kedvező árú vagy ingyenes városnézéssel, ebéddel vagy nyereményjátékkal csábítanak, de gyakran győzködésbe vagy előlegfizetésbe torkollnak - olyan árukra, amelyeket a bolti ár sokszorosáért kínálnak. Nemcsak a trükkös írásbeli szerződésekre, hanem az közüzemi és távközlési szolgáltatók megállapodásaira is sok panasz érkezik. Ezeket újabban telefonon kötik az ügyfelekkel, de a szerződéssel egyenértékű hangfelvételhez később problémás hozzájutni.