A BKK szerint a járművezetői jegyértékesítést próbálja a szakszervezet összekeverni az elsőajtós felszállási renddel, miközben olyan vonalakon lassították kedden a forgalmat, amelyeken nincs, és jelenleg nem is tervezik az elsőajtós rendszer bevezetését. Hozzátették: tucatnyi vonalon 1998 óta működik a helyszíni jegyvásárlás, amelyet 2013-ban terjesztettek ki minden busz- és trolivonalra. Szerintük ez a rendszer mindenkinek az érdeke, és az eddigi tapasztalatok szerint hétköznapi helyzetben nem növeli a menetidőt.
A szakszervezet korábban többször is nehezményezte, hogy a BKK a buszvezetőkre hárította a jegyértékesítési feladatot, valamint az elsőajtós rendben közlekedő járatokon a jegyek és bérletek érvényességének ellenőrzését, de megfelelő oktatást nem kaptak a dolgozók, viszont megbüntetik azokat, akik nem fordítanak erre megfelelő figyelmet.