A Verseny utcai tranzitzóna szeptember 10-15. között készülhet el, az ideiglenes szociális létesítményben 800 menekültet tudnak majd elszállásolni – mondta Tarlós István főpolgármester. A területen 72 rajsátrat állítanak fel, és berendeznek egy 100 négyzetméteres anya-gyerek sátrat is. Lesz 40 vécé, 36 zuhanyzó, ivókutak és – a Vöröskereszttel együttműködve – 24 órás orvosi szolgálat. Mindez 400 millió forintba kerül. Csak a táboron kívül lesznek rendőrök.
Tarlós kiemelte, a legfőbb cél a fővárosiak védelme. Hangsúlyozta: a blokk ideiglenes lesz,
nincs szó arról, hogy komplett ellátást nyújtsunk, gondoskodunk róluk, de nem fogunk távfűtést kiépíteni".
Keresünk további területet - mondta Tarlós István arra a kérdésre, hogy mi lesz, ha megtelik a Verseny utcai tranzitzóna. Azt is mondta, hogy
a Nyugati pályaudvar melletti zóna még a Verseny utcai megnyitása után is nyitva lesz pár hétig, a másik kettőt azonnal bezárják.
A főváros dolgozik azon, hogy hol tudnak még szükség szerint újabb tranzitbázisnak helyet kijelölni, és ezt egészen addig folytatják, amíg szükséges - tette hozzá a főpolgármester. Arról is beszélt, hogy az uniós szabályok nehezítik meg a döntéshozók és a kormány életét. Ezeknek tudható be, hogy nem lehet hatékony, operatív intézkedéseket hozni, amelyekkel a probléma életszerűen kezelhető – tette hozzá.
Budapestet nagyon nagy mértékben érinti a probléma, a migránsok özönlenek be a határon ellenőrizetlenül, akadálytalanul, tekintélyes részük pedig a fővárosba jön.
Csütörtökön kapta meg Tarlós a kormányzati engedélyt a hitelfelvételhez, tehát sínen van a 3-as metró ügye. Kilencmilliárd forinttal többe kerül majd a metró kocsijainak felújítása, mint amennyire - 60 milliárd forintra - a kormány hitelfelvételi engedélyt adott, illetve garanciát vállalt - mondta egy kérdésre Tarlós István. Szerinte a különbség fedezete a Főgáz-részvényekért az államtól kapott mintegy 40 milliárd forint egy része lehet. A főváros új kocsikat akart venni, de a kormány a régiek felújítását támogatja.
A 3-as metró infrastruktúrájának és alagútjának a felújítása 125 milliárd forintba fog kerülni a jelenlegi becslések szerint.
A szerelvények felújítása szakaszosan zajlik 3 év alatt, az infrastruktúra felújításának határideje pedig elvileg 2018. december 31-e. Tarlós hangsúlyozta: jelenleg csak közlekedési célú beruházásból 36 darab van a fővárosban.
Jövő tavaszra kész a komplett Széll Kálmán tér, a fonódó villamoshálózat pedig még idén elindul
– jelentett be két fontos határidőt a főpolgármester.
Az árvízvédelemre 10 milliárd forintot várnak a kormánytól, az elavult, azbeszt vízcsövek cseréjére 28 milliárdot, a csatornázási program befejezésére 7 milliárdot, egy új hulladékhasznosító építésére 50 milliárdot, a régi korszerűsítésére 7,5 milliárdot, a Városháza épületének felújítására 5 milliárdot. Kitért Tarlós az árvízvédelemre is, mondván:
felmérette a helyzetet, és kiderült, hogy néhány év alatt e területen el lehetne költeni 50 milliárd forintot is akár.
Sajnálja a futballhuligánok belvárosi randalírozását - mondta Tarlós, és szurkolóként arra kérte a többi szurkolót, hogy mellőzzék ezt a magatartást, "mert van elég baja enélkül is a fővárosnak".
Lázár János kancelláriaminiszterrel kapcsolatban a főpolgármester csak annyit mondott: „volt a miniszternek ugyan néhány veszélyes hazaadása, de soha nem felejti el, hogy egy csapatban játszanak".