A főváros finanszírozza a tömegközlekedést

Solaris-Skoda trolibusz
Budapest, 2015. augusztus 27. Új Solaris-Skoda trolibusz a jármű sajtóbemutatóján a BKV X. kerületi Zách utcai trolibuszgarázsában 2015. augusztus 27-én. Napokon belül megkezdődik a 36 új trolibusz tesztüzeme Budapesten, amelyek „önjáróak”, akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre. MTI Fotó: Marjai János
Vágólapra másolva!
A közösségi közlekedés zavartalan működése érdekében a Fővárosi Közgyűlés szerdán arról döntött, hogy az állami támogatás megérkezéséig finanszírozza a fenntartáshoz minimálisan szükséges és jelenleg hiányzó forrást.
Vágólapra másolva!

Az erről szóló elfogadott előterjesztés szerint erre azért van szükség, mert a központi költségvetésben meghatározott 24 milliárd forint állami támogatást október 15-éig nem utalták át.

A Budapesti Közlekedési Központ adatai szerint a közlekedésszervezés forrásigénye december 2-áig 13,5 milliárd forint.

A BKK-nak december elejéig 13,5 milliárd forintra van szüksége Forrás: MTI/Marjai János

A fővárosi önkormányzatnak „a közösségi közlekedés zavartalan működésének fenntartása érdekében a jelenleg hiányként jelentkező állami támogatásnak megfelelő összeget az előirányzatok közötti átcsoportosítással saját forrásból kell átmenetileg biztosítania”, legfeljebb 13,5 milliárd forint erejéig - írták az elfogadott javaslatban.

Az állami támogatás megérkezése után a BKK-nak ezt a forrást vissza kell majd fizetnie a fővárosnak.

Az előterjesztést 23 igen szavazattal, Gy. Németh Erzsébet (DK) nem szavazata ellenében fogadta el a testület.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!