Két nagy tenderen hirdettek eredményt új BKV buszok rendelkezésre tartásáról. A nagyobb értékűt dízel járművekre írták ki, és kétfelé bontották: szóló, illetve csuklós buszokról szólt.
Előbbit a magyar MABI-Bus nyerte meg,
méghozzá a budapesti közlekedésben is jól ismert Ikarus V127-es utódjával, összesen 1,56 milliárd forint értékben. Ezek a buszok félig összeszerelve (PKD-konstukcióban) kerültek a BKV-hoz, és kedvezőek az üzemeltetési tapasztalatok. Széles Gábor kiválásával viszont az új buszokról eltűnik a jól csengő régi márkanév, ezentúl Modulo M108 d típusjelzéssel futnak a járművek.
Az első tender csuklósokra kiírt részét 5,24 milliárd forintos keretösszegben az Inter Tan-Ker (ITK) Konzorcium nyerte, ennek tagja a névadó Kft-n kívül a Pandant TMSZ Kft. és az ITK Holding Zrt. Az ITK ma is Volvo buszokat ad bérbe a fővárosnak és Debrecennek, mégsem ilyen típusú csuklósok, hanem
Mercedes Conecto G-k jönnek Budapestre,
és fontos szerepet kapnak a 3-as metró felújításánál pótlójáratként. E közbeszerzésen a MABI második helyezett lett.
Külön tendert írtak ki elektromos buszok beszerzésére, ezt a holland BYD Europe BV nyerte egy kínai busztípussal. Korábban már futott ilyen jármű próbajáratként a fővárosban, és alternatívát nyújt olyan útvonalakon, ahol nincs trolivezeték kiépítve, de
fontos a környezetbarát üzem és az alacsony zajszint.
A mai gyártók közül a BYD-nek vannak a legnagyobb villanybuszos tapasztalatai, de zéró lokális emissziójú járművet a MABI is kifejlesztett, mégpedig kompozit, modulokkal könnyen variálható karosszériával. Természetesen az új járművek mellé töltőhálózatot is ki kell építeni.
A tendert 5 (plusz 7 opciós) elektromos busz beszerzésére írták ki 1,45 milliárd forint értékben, míg a szóló dízelekből 17, a csuklósokból pedig 46 darab érkezik a BKV-hoz.
Mindegyiket tartós bérleti konstrukcióban üzemelteti
az eladósodott tömegközlekedési vállalat, az ajánlattevőknek kell gondoskodni a karbantartásról. A vállalat célja, hogy alacsonypadlós típusokkal váltsa ki az elöregedett fővárosi buszállományt, amelynek egy részét már eleve a BKK alvállalkozói üzemeltetik.
Erre a linkre kattintva elolvashatja budapesti buszkörképünket az összes ma futó típus megbízhatósági adataival, átlagfogyasztásával és a sofőrök tapasztalataival.