A BKV cáfolja, hogy veszélyes a 3-as metró alagútja
![A BKV 3-as metróvonalán közlekedő szerelvény érkezik Kőbánya-Kispest végállomásra](https://cdn.origo.hu/2023/12/C0t3_vZY_gH8mDaUMtgI9A4wJcT_7LkOEaBMMTKSREs/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M1MzBlOGMwMThiNzRmM2U4OGM1ZThjYzA1NDhhODc2.webp)
A BKV Zrt. cáfolja, hogy a 3-as metró alagútja életveszélyes lenne. A társaság közleménye szerint nem merültek fel statikai problémák, nem süllyed az alagút. A Főmterv által leszállított
engedélyezési tervekben födémmegerősítés nem szerepel,
a tervezői vizsgálatok alapján a műszaki állapot ezt nem indokolja.
A Népszabadság hétfői számában írt arról, hogy a Kálvin tér és a Határ út között
több helyen süllyed az alagút,
egyes szakaszokon az sem elképzelhetetlen, hogy felülről kell majd megnyitni a javítások elvégzéséhez.
Az első becslések szerint a javítás 160 milliárd forintba került volna,
de ezt a városvezetés sokallta, így a költségeket lefaragták 120 milliárd forintra - írta a napilap.
A Főmtervnek az év végére kell elkészítenie a felújítás engedélyes terveit és a kapcsolódó költségszámításokat, a kivitelezői tendert pedig ennek alapján írhatják ki jövőre.