Sok változás történt a közmédiában a működési hatékonyság javítása érdekében, de a folyamat még nem ért véget - mondta Vaszily Miklós, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) tavaly augusztusban megbízott vezérigazgatója az MTI-nek adott interjújában.
Vaszily Miklós felidézte: menedzserként érkezett a közmédiába,
a feladata az átstrukturálás, a hatékonyságjavítás és a költségracionalizálás volt.
Úgy vélte, munkája hasonló, mint korábban az Origo Zrt.-nél: egy veszteséges, túl nagy létszámú vállalatot kellett hatékony céggé formálnia.
"Messze vagyunk attól, hogy kijelenthessük, hogy az átalakulás befejeződött, de haladunk egy piaci szempontból is modern szervezet kialakítása felé"- fejtette ki az MTVA-ról. Megjegyezte: a csoportos létszámleépítésre azért volt szükség, mert évi 15-16 milliárd forintot költenek a 2200 dolgozóra.
Arról is beszélt, hogy az MTVA évi 80 milliárdos működési költségébe a piaci bevételek is beleszámítanak, a cég az állami költségvetésből 69,7 milliárd forintot kap, miközben több mint 37 milliárdot - különböző formában - vissza is fizet oda.
E temérdek pénzből mi nemcsak tévécsatornákat, hanem rádiókat és hírügynökséget is működtetünk.
Utóbbival - ingyenesen - a teljes magyar médiapiacot kiszolgáljuk. A mi tartalmaink éppen ezért a kereskedelmi piacot is gazdagítják. Nálunk a költség, náluk a felhasználás" - mondta.
Vaszily Miklós a tavaly indult két új tévécsatornáról elmondta: az M1 az indulás nehézségei után már kimagasló nézettségi adatokat ér el,
a hazai és nemzetközi eseményeket "megfelelő részletességgel és alapossággal" dolgozza fel,
az M4 sportcsatorna pedig kezdettől erős nézettségi számokat hoz.
Arról is beszélt: a teljes lakosság körében a közmédia nézettsége napi 18-19 százalék, míg korábban legfeljebb a 15 százalékot érte el. A cél az, hogy tartsák vagy meghaladják a 20 százalékos szintet - mondta. Hozzátette: a teljes piacon 30-35 százalék közötti a közmédia rádióadóinak hallgatottsága.