Péntek reggel ismét elromlott a felújított orosz metrókocsi a hármas metró vonalán, a reggeli csúcsban. A szerelvény az Újpest felé tartó oldalon, a Nyugati pályaudvar állomáson romlott el. Több utas arról számolt be a BKK Facebook-oldalán, hogy a metró nagyjából 10-12 percig állt az állomáson zárt ajtókkal. Végül kézzel feszítették szét az ajtókat.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményben azt írta, hogy
a meghibásodások miatt típusengedély felülvizsgálati eljárást indít, továbbá a felújított metrókocsikat kivonják a forgalomból.
A BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója ma, rögtönzött sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy amíg a gyártó Metrovagonmash Nyrt.-t (MWM) tulajdonló Transmash Holding nem javítja ki a szoftverhibákat, addig nem küldenek ki újabbakat felújításra.
Bolla szerint a többszöri meghibásodások ellenére sem tartanak még ott, hogy felmondanák a szerződést az orosz partnerrel, azonban a BKV-nál nyomatékosan felhívták a figyelmet a helyzet tarthatatlanságára.
A BKV hivatalos levélben bejelentette kötbérigényét az MWM felé, amely meghaladja a 800 millió forintot.
Bolla hangsúlyozta, hogy a pletykák ellenére senki nem volt életveszélyben, azonban azt is mondta, hogy tisztában vannak vele, hogy egy közel negyedórás fennakadás az utasoknak kellemetlen lehetett. Az elnök-vezérigazgató azt is mondta, hogy tűzveszély sem fordulhatott volna elő, mivel az automata tűzoltórendszer azonnal működésbe lép. Hozzátette azt is, hogy ha bármelyik utasnak bizonyíthatóan anyagi kára származott a reggeli incidens miatt, azt kompenzálni fogja a közlekedési vállalat.