Dabóczy Kálmán közleménye szerint felszólította a T-Systems Magyarország vezérigazgatóját, mint az online értékesítési rendszert kifejlesztő és üzemeltető szerződéses partner felelős vezetőjét a szükséges információk átadására és a jelentés elkészítésére. Hozzátette:
a BKK-nál már a hétvégén elkezdték az adatok és dokumentumok összegyűjtését,
hogy mielőbb feltárhatók és megismerhetők legyenek a szolgáltatás megkezdésének körülményei, az indulás óta a rendszert ért informatikai támadások, illetve a rendszer biztonságos működése érdekében tett intézkedések és azok eredményessége.
A vezérigazgató sajnálatát fejezte ki a problémák miatt, és elnézést kért, amiért az utasoknak kényelmetlenséget, nehézséget okoztak. Tájékoztatása szerint
a jövő héten kivizsgálják, hogyan tudják kompenzálni azokat az utasokat, akiket kellemetlenség és hátrány ért.
A BKK július 13-án indította el online jegyértékesítési rendszerét. Sajtóhírek szerint az informatikai rendszer könnyen feltörhető volt, így például a valós árnál sokkal olcsóbban is lehetett jegyet, bérletet venni. A BKK másnap kiadott közleménye szerint a rendszer „sikeres bevezetését és rendeltetésszerű használatát folyamatos informatikai támadással próbálják befolyásolni.”
Pénteki sajtóhírek szerint csütörtök éjjel előállítottak és gyanúsítottként kihallgattak egy budapesti fiatalt a rendőrök, aki észrevett egy „rést” az online értékesítési rendszerben, tesztelte, majd jelezte is a BKK-nak a hibát. Emiatt több ellenzéki párt tiltakozott. A rendszert fejlesztő T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni. Ugyanakkor megjegyezték: „a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jó szándékkal járt el.”
A BKK szombati tájékoztatása szerint - az „informatikai rendszert ért sorozatos támadások miatti leterheltség következtében a délelőtt folyamán nem voltak elérhetők az online értékesítési rendszer által nyújtott szolgáltatások.”