Az elmúlt napok hivatalos közleményei után Facebook-posztban írta le álláspontját a BKK online jegyrendszerét fejlesztő T-Systems vezérigazgatója a történtekről.
Kaszás Zoltán bocsánatkéréssel kezdi a terjedelmes bejegyzést, és azt ígéri, a cég együttműködik minden vizsgálatban, és a társaságnál sem maradnak el a „szükséges lépések”. Hozzátette: azon dolgoznak, hogy
a rendszer mindenki számára megfelelő legyen.”
Azt is írja azonban, hogy nem volt más választásuk, mint hogy feljelentést tettek ismeretlen tettes ellen, mert a hibákat először felfedező fiatalember nem nekik jelzett.
A T-Systems Magyarország vezetőjeként ugyanakkor együttműködést ajánl a fiatal hackernek, „amennyiben bebizonyosodik etikus magatartása”.
Kaszás Zoltán szerint a történtek rávilágítottak arra, hogy Magyarországon az etikus hackerség kapcsán nincs széles körben elfogadott gyakorlat,
nincs igazi konszenzus, egyetértés.
Úgy véli, eljött az ideje, hogy erről a társadalmi és szakmai párbeszéd megkezdődjön, és megteremtődjenek ennek a tevékenységnek a törvényes, szabályozott keretei.