Július 14-én elkezdődik a 17. vizes világbajnokság, amire a szervezők 2500 sportolót és 350 ezer látogatót várnak – ez a Magyarország történetében egyedülállóan nagyszabású rendezvény azonban komoly változásokat hoz a főváros életében. A szervezők a FINA előírásokat betartva alakították át a budapesti közlekedést,
igyekezvén jó házigazdának lenni, ugyanakkor az itt élők mindennapjait a legkevésbé megzavarni"
– foglalta össze Takács Miklós, a Főmterv Zrt. közlekedéstervezési igazgatója a leendő változásokat. A megváltozott menetrend érinti a vasúti-, vízi- és a közúti közlekedést is.
A Mahart
négy szárnyashajót, és tizennégy hajót bocsát a megnövekedett forgalom rendelkezésére.
A közúti közlekedés megtervezésénél alternatív megoldásokkal is szolgálnak az autósok számára, akik így talán nem tiltásnak érzik a bővített és újonnan létesített parkolók használatát, hanem alternatívaként tekintenek rájuk.
A világbajnokság négy nagy helyszínének, a népfürdő utcai Duna Aréna, a Margitszigeti Hajós Alfréd Nemzeti Sportuszoda, a Városligeti-tó, valamint a Batthyány tér / Dunapart környezetében lévő közösségi közlekedés járatszámait megszaporítja a BKK. Ennek megfelelően például
az 1-es villamos, a hármas metró, a 4-6-os villamos sűrűbben közlekedik majd.
A BKK járatok sűrítése azonban nem vonatkozik az éjszakai járatokra.
A szervezők az alternatív közlekedés kedvelőire is gondoltak, ugyanis a Mol Bubi tizenegy új gyűjtőállomást létesített, valamint kétszáz új kerékpárt állított használatba, remélve, hogy ezzel csökken a főváros utcáira nehezedő nyomás.
Ezen az is segíthet, hogy a nyári szabadságolások és tanszünetnek köszönhetően érezhetően kevesebb az autós forgalom, ráadásul a felújítási munkálatok tudatosan kerülni fogják a vb közlekedési hálózatát.
Szakaszos útlezárásokra és korlátozásokra azért lesznek, például a Népfürdő utcában, ahol a gördülékenyebb haladás érdekében került lezárásra egy szakasz – az ott lakók érdekében pedig egy ideiglenes matricás rendszert vezettek be. Ugyanakkor idén nem alakítanak ki extra sávokat a sportolókat szállító buszoknak, hanem azok fél-egy óránkénti menetidejét összehangolták a sűrűbben járó közösségi közlekedés járataival.