A főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta, korábbi nyilatkozatát átértelmezték, "a saját álláspontjával szemben nyilván nem tesz javaslatot". Elsősorban arról van szó, hogy
ha a Fővárosi Közgyűlés akar népszavazást, akkor azt nem vétózná meg - tette hozzá.
Tarlós István hangsúlyozta: nem azt mondta, hogy határozati javaslatot terjeszt a közgyűlés elé. "Továbbra is azt állítom, hogy hajlandó vagyok a népszavazás lehetőségét felvetni, de annak a kockázataival együtt,
a Kúria döntését megvárva, és a saját álláspontomon nem tudok változtatni
- fogalmazott. Álláspontját a főváros által készíttetett szakvéleményekre alapozza, amelyek mindegyike a védmű part menti változatát támogatja - közölte.
Kifejtette: ha a Kúria döntése megszületik az Együtt és a Párbeszéd által kezdeményezett népszavazás ügyében, akkor érdemes a közgyűlésnek döntést hoznia, ha csak a testület nem nyilvánít előre valami véleményt. Ezért használta a "felvetés" szót - mondta Tarlós István.
A főpolgármester szerint az Együtt és a Párbeszéd által kezdeményezett népszavazásnak "semmi értelme nem lenne", ugyanis a
nyomvonal helyzetére nézve semmilyen utasítást nem ad.
Ebből az látszik, nem akarják, hogy megépüljön a védmű, a kezdeményezés egyetlen célt szolgálhat, hogy további fél évre ellehetetlenítsék az építkezést - jelentette ki.
Tarlós István megjegyezte azt is, hogy a 2010 előtti Fővárosi Közgyűlés is part menti védművet akart, és - ellentétben a mostanában elhangzottakkal -
nem ideigleneset.
A 3-as metró szerelvényeinek esetleges légkondicionálásáról szólva a főpolgármester közölte: az orosz mérnökök jelenleg is vizsgálják "a klimatizálás utólagos megoldását". Egyelőre kérdéses az is, hogy a magyar közbeszerzési jog megengedi-e, hogy a kötbér terhére terméket vagy szolgáltatást szerezzenek be - mondta.
Tarlós István elmondta azt is, hogy a BKV korábban vizsgálta, az eredeti járművek karosszériája statikailag elbírná-e a klímaberendezések többletsúlyát. Az derült ki, hogy
jelentős szerkezeti átalakításra volna szükség, és a magassági korlát miatt a berendezésekkel együtt a kocsik nem férnének el az alagútban - ismertette.
A felújított szerelvények esetében a korszerűbb hajtásrendszernek köszönhetően jelentősen csökken a járművek hőkibocsátása,
a metróvonal rekonstrukciója során a szellőztetést nagy teljesítményű ventilátorokkal fogják megoldani- közölte.
Így mindezek "rendkívül kedvezően fognak hatni az utasok hő- és komfortérzetére" - mondta a főpolgármester, megerősítve, hogy ennek ellenére továbbra is vizsgálják az utólagos klimatizálás lehetőségét.
Tarlós István a 3-as metróvonal rekonstrukciójáról szólva közölte azt is, hogy "egyértelmű pozitív nyilatkozatot" kaptak az uniós szakmai előkészítő szervezettől, a JASPERS-től arról:
ha lesz alátámasztható többletköltség, akkor a főváros ezt saját forrásból következmények nélkül biztosíthatja,
és a támogatás "mértékét sem viszi lefelé".
Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a fővárosban a köztéri illemhelyek száma valóban nem elegendő, ezért mérlegelik, hogy
a fenntartásukat felveszik az önkormányzat önként vállalt feladatai közé, valamint fejlesztési koncepció készül.