A kormányszóvivő a családvédelmi akciótervvel, a család fogalmával kapcsolatos kérdésre azt válaszolta, mind a törvény, mint a kormány családpolitikájának a középpontjában a gyermek áll. Éppen ezért került a családvédelmi törvénybe olyan megfogalmazás a család kapcsán, hogy a család alapja a házasság vagy az egyenesági leszármazás.
Ez azt jelenti, ahol van szülő, gyermek, tehát van egyenesági leszármazott, az minősül családnak a törvény szerint.
Hozzátette, ezért sem igaz az ellenzék azon állítása, hogy a kormány számára csak a házasságban élők a fontosak. Összességében, aki élettársi kapcsolatban él, netán abban sem, aki örökbe fogad, ott van egyenesági leszármazás, tehát az családnak minősül.
Hollik István visszatért a tegnapi Kormányinfón feltett kérdésre, amelyik a ferihegyi reptéren uralkodó áldatlan helyzetre utalt. Megerősítette Gulyás Gergely miniszter szavait, kirívóan rossz az a példa, ami jelenleg Magyarországon van. Véleménye szerint az egyik legnagyobb bűne volt az MSZP-SZDSZ kormánynak, hogy a repteret eladták.
Arra a felvetésre, hogy immár kilencedik éve a Fidesz-KDNP pártszövetség van kormányon a politikus hozzátette, ez valóban így van, de egy nagyon előnytelen szerződést kötöttek az elődeik.
Egyrészt olcsóbban adták el az értékénél, ráadásul a szerződésben nagyon meg van nehezítve, hogy az állam visszavásárolja a repteret.
Jogilag is nehezen lenne megoldható, arról nem beszélve, hogy irdatlan pénzösszeget emésztene fel. A pénzmennyiséggel kapcsolatban annyit árult el a kormányszóvivő, hogy a paksi beruházás mértékéhez hasonló számról kell beszélni, ám ez utóbbi évekre képes biztosítani az ország energiabiztonságát és az olcsó áramot. Mindez azt jelenti, hogy bár a kormány is tudja, ismeri a helyzetet, nagyon is jónak tartaná, ha állami kézbe kerülne a reptér, de egyelőre erre nincsen esély.
Annyit lehet tenni, hogy a hatóság szigorával lépjen fel az állam, hogy a Budapest Airport tartsa be a nemzetközi szabályzatokat, ami a légiközlekedés és az utasok biztonságát garantálja.
Vannak azért állami tulajdonú repülőterek, ezek közül a debreceni a legismertebb, amelynek a fejlődése érzékelhető.