A kormány döntése értelmében a járvány elleni védekezés részeként, a közösségi terjedés fékezése érdekében a BKK-nak november 5-ig kellett volna megküldenie a járatsűrítési tervét Budapest Főváros Kormányhivatala számára. A BKK a kormányhivatal többszöri felszólítása után, negyedik alkalommal sem nyújtott be elfogadható beadványt a járatsűrítésre vonatkozóan, a tervben ugyanis olyan információk szerepelnek, amelyeket a BKK szakmailag nem támasztott alá - közölte Budapest Főváros Kormányhivatala.
Mindez jól bizonyítja, hogy semmilyen járatsűrítés nem történt a fővárosban, miközben a fertőzés terjedését nagyban csökkenthetné, ha több jármű lenne Budapest utcáin.
Várhatóan újabb buszok nem is érkeznek majd, mivel az elmúlt napokban derült ki, hogy a BKV busztenderét egy olyan offshore-hátterű cég nyerte, amelyiknek se buszai, se alkalmazottai nincsenek.
A baloldali városvezetés tehát egy olyan helyzetben, amikor több járműre lenne szükség, akkor képtelen beszerezni újakat. Mindez Karácsonyék teljes dilettantizmusát bizonyítja.
A kamubusz-botrány előzménye, hogy a győztes CR-Facilities még egy évnyi működést sem tudhat maga mögött, idén május 11-én alapították, és pontosan hét nappal azelőtt, május 18-án jegyezte be a cégbíróság, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje.
A BKV Zrt. a legkedvezőbbnek a frissen alapított cég ajánlatát találta, így ezzel a társasággal kötötte meg a bérleti szerződést, melynek összértéke az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény alapján nettó 342,72 millió forint. Az ügy további érdekessége, hogy a CR-Facilities többségi tulajdonosa egy ciprusi székhelyű offshore-cég, az Agrina Holdings tulajdonában van. Az ügyben pedig Leisztinger Tamás üzletemberhez köthető személyek neve is felmerült. Leisztinger Tüttő Kata szocialista főpolgármester-helyettes volt élettársa.
A BKV buszbérlési pályázata kezd tragikomédiába fordulni, már a baloldali portálok is elismerik, és kamucégként nevezik a győztes pályázót, amelyről most kiderült, hogy nem képes határidőre leszállítani a buszokat, ugyanis egyáltalán nincsenek is neki –
hívta fel a figyelmet korábban Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatósági tagja.
A volt újpesti polgármester, közlekedési szakpolitikus szerint joggal merül fel a kérdés: hogyan pályázhatott, de még inkább a BKV hogyan szerződhetett buszbérlésre egy olyan céggel, melynek nincsenek is buszai? Vajon a BKV hozzájárul-e a kamucég álságos határidő-módosítási kérelméhez, miközben ezeknek a buszoknak Budapest útjain kellene járnia? - kérdezte akkor.
Később kiderült, hogy dokumentum igazolja, hogy a BKV október 30-án megkötötte a kamucéggel a buszbérlési szerződést, ráadásul kiderült: a cégnek nincsenek is bérelhető buszai. Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon így reagált: „A BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak." A főpolgármester posztjából kiderül, hogy Karácsonynak vagy nincs tudomása arról, hogy a fővárosi cégekben milyen szerződések köttetnek, vagy tudja, de szándékosan félrebeszél.
Nem ez az első eset, hogy a baloldali fővárosi vezetés a járványhelyzetben nem segíti a sikeres védekezést. Még áprilisban a járvány első hullámában ritkították a tömegközlekedési járatokat Budapesten. Akkor emiatt óriási tömegek várakoztak a megállókban, így növelve a vírus terjedésének az esélyét. Akkor az óriási felháborodás hatására Karácsonyék visszakoztak a meghozott döntésből.