"Minden éjszaka álmodom a kisfiamról, nem valóságos képek ezek, de arra elég, hogy felébredve felzaklassanak" – mondta a hajóbalesetben meghalt matróz anyja a Blikknek.
"Tavaly május óta otthon vagyok, nem nagyon mozdulok ki, beletemetkeztem a gyászomba.
Idős vagyok, félek, nem érem meg, hogy börtönbe zárják azt a kapitányt, aki az egészről tehet. De gyakran gondolok arra, ha én lennék a bíró, halálbüntetést szabnék ki rá, amiért megölte a fiamat.
Huszonnyolcszoros halált érdemel ez az ember, pont annyit, ahány ember életét kioltotta. Elfogadhatatlan, hogy lassan másfél éve meghalt 28 ember, de senkitől nem kért bocsánatot."
Közben tegnap megkezdődött a Viking Sigyn szállodahajó kapitányának, Jurij C.-nek a büntetőpere. 35 rendbeli halálos tömegszerencsétlenséget eredményező, gondatlan veszélyeztetéssel vádolják. Az ukrán hajóskapitány negyedórás késéssel, lihegve, fehér ingben, sötét nadrágban és fényesre suvickolt cipőben esett be a tárgyalóterembe a Blikk tudósítása szerint. A késésért nem kért bocsánatot.
Tavaly május 29-én este a 140 méter hosszú Viking Sigyn szállodahajó a Margit hídnál utolérte a Hableány sétahajót, majd átgázolt rajta.
A Hableány fedélzetén a kétfős magyar személyzet és 25 dél-koreai turista a folyóba fulladt, egy nő pedig eltűnt.
Jurij C. a bírósággal közölte: egyelőre nem tesz vallomást és kérdésekre sem válaszol. Ezért a korábbi, a rendőrségnek tett vallomását olvasták fel, amelyek azonban ellentmondanak egymásnak. Először azt mondta, hogy nagyon lassan közlekedett, hogy a turisták lássák a Parlamentet."
A balesetben érintett hajót egy ideig láttam, jobbról előzött minket.
200 méterre voltam a hajóval, amikor ezt észleltem. A radar nem mutatta a kishajót, mert túl közel volt. A turistáink kiabáltak, hogy hajó. Egy lökést éreztem, nem tudom, hogy a hajó melyik részénél történt a baleset, úgy gondolom, a jobb oldalán, a turisták elmondásából. Az ütközés után azonnal leállítottam a hajót, a matrózok látták, hogy a kishajóról leestek az emberek a vízbe. Leengedték a mentőcsónakot és megkezdték a mentést.
Másnap már azt mondta a rendőröknek, hogy
semmit nem látott, a hajó orrában álló utasok szóltak neki,
hogy bevágott eléjük egy kishajó. Leállította a motort, de nem állt le a hajó azonnal, nagyjából 300 méterrel feljebb került, majd 10-15 perc múlva kapta az utasítást, hol kössön ki.
Az igazságügyi szakértő szerint a baleset időpontjában korlátozó tényező nem volt, minden hajó, ami a Viking előtt haladt, megjelent a radarja képernyőjén.