Gyurcsányék szerint a baloldalon teljes az egyetértés abban, hogy az autósokat ki kell szorítani a fővárosból – erről számolt be a TV2 Tények című hírműsora.
A baloldalon teljes az egyetértés abban, hogy az autósokat ki kell szorítani a fővárosból
- idézték Manhalter Dánieltől, a DK egyik képviselőjelöltjétől, aki ezt az ATV-n mondta hétfőn. A politikus azt is beismerte, hogy az eddiginél valóban sokkal nagyobb dugók vannak, de úgy tűnik, ebből Gyurcsányék nem azt a következtetést vonták le, mint mindenki más - vagyis, hogy Karácsony Gergely dilettáns, végiggondolatlan intézkedései okozzák a káoszt, hanem az autósokat hibáztatják. Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, eközben újabb útlezárás van Budapesten, a Róna utcában, ami egy fontos, tehermentesítő út a Hungária körúttal párhuzamosan, így a közlekedés totálisan összeomlott.
A Karácsony Gergely vezette önkormányzat a logikát nélkülöző módon időzítette egy időre a nagy fővárosi felújításokat, és ennek eredményeként - kiegészítve a teljesen értelmetlen bicikli- és buszsávokkal - a budapesti közlekedés összeomlott.
Augusztus van, sokan szabadságon vannak, nincs iskola, ezért is érthetetlen, hogyan tudott ekkora káoszt előidézni a fővárosi városvezetés. A TV2 videójában többen is elmondják, mennyire dühösek a főpolgármesterre, hiszen
kétszáz métert sem tudnak megtenni dugó vagy araszolás nélkül.
Keddtől egy újabb fontos forgalmi csomópontot érintenek a munkálatok, ugyanis a munkaterület átadásával elkezdődik a XIV. kerületi Róna utca felújítása. A munkák várhatóan decemberig tartanak majd. Bár augusztus közepén sokan szabadságon vannak, a fővárosban ennek ellenére soha nem látott dugók vannak minden reggel.
Mindennek a legfőbb oka, hogy a baloldali fővárosi városvezetés 2019 óta gyakorlatilag nem csinált semmit, és a felújításokat egy időben indította el.
Karácsony Gergelyék ámokfutása tehát tovább folytatódik. Az autósok kitiltása a főváros utcáiról nem előzmények nélküli a baloldal gondolkodásában. Egyrészt
igazolni akarják a dugódíj szükségességét, mert bevételekre van szüksége a Fővárosi Önkormányzatnak, ugyanis a baloldal régi embereit olyan pozíciókba ültették be, amely hatalmas összegeket emészt fel, és ezeket valahogyan pótolni kell.
Emellett Karácsony végiggondolatlan döntései miatt, amiatt, hogy nincs precíz és pontos stratégia, hatalmas káosz alakult ki. Erre pedig nem tud más megoldást a főváros, mint amit a baloldal általában tesz: tilt és büntet.
A baloldali kerületek, így főképp a VI., VII., IX. kerület, megváltoztatták a forgalmi rendet, több útvonalat is egyirányúsítottak. Ezt azzal magyarázza a baloldal, hogy csökkenteni akarják az átmenő forgalmat, ugyanakkor ez az autósok kiszorítására bizonyíték.
A Karácsony-féle zöldpolitika csúfos bukását mutatja, hogy miközben kiszorítják az autósokat, ellehetetlenítik a közlekedést, a helyben lakóknak is kerülőket kell tenniük, eközben pedig a légszennyezés mértéke nő a kibocsátott káros anyagok miatt. Karácsonyék zöldnek mondják magukat, miközben fokozzák a környezetszennyezést.
Karácsony a közlekedési káoszt érintő kérdésekre általában vádaskodással próbál reagálni, feltéve, ha ki mer állni újságírók elé.
A főpolgármester azzal mentegetőzött, hogy nyáron a Balaton felé, az M7-es autópályán is dugó van, de azt is megemlítette, hogy ilyen a nagyvárosi élet.
Karácsony egyértelművé tette, hogy a körúti biciklisávokat nem akarják megszüntetni, mert ahogy mondták: az a legkihasználtabb kerékpáros útvonal - miközben alig látni biciklist. Mindezzel persze marad a káosz a Nagykörúton.
A mostani közlekedési káoszhoz számos előzetes döntés is hozzájárult. A beígért társadalmi párbeszéd nélkül és hatástanulmányok hiányában 2020 tavaszán – a főpolgármester döntése alapján – a város több pontján alakítottak ki kerékpársávokat. Először a Bartók Béla úton, a Móricz Zsigmond körtér és Tétényi út közötti szakaszon, második lépésként a Tétényi úton a Bartók Béla út és az Etele út között, harmadik lépésként pedig az Üllői úton, a Kálvin tér és a Könyves Kálmán körút között. A biciklisávok felfestése a rossz tapasztalatok után is folytatódott.
A teljes budapesti közlekedés összeomlásában döntő szerepe volt annak, hogy Karácsony a főpolgármesteri széket elfoglalva fél évig nem is foglalkozott a Blaha Lujza tér rekonstrukciójának kérdésével, csak akkor vették újra napirendre, amikor kiderült, hogy
ebben az esetben az egymilliárdos kormányzati támogatást vissza kell fizetniük, majd a határidő egy évvel történő meghosszabbítását kérték a kormánytól.
Budapest vezetése eddig csupán olyan közlekedéspolitikai döntéseket hozott, amelyekkel a – meg sem kérdezett – szakmai szervezetek sem értettek egyet, sőt, már látszódnak a város életére vonatkozó negatív hatások is.
Jelenleg is több közlekedésfejlesztési projekt és felújítás bénítja meg tartósan a fővárost, amelynek oka a szakmaiatlanság mellett az eddigi késlekedés miatti kapkodásban keresendő.
A Lánchíd minimum két és fél évig tartó felújítása, továbbá az idei év végéig tartó egyes munkálatok, azaz a gyalogossétány kialakítása a Pesti rakparton, a Hegyalja út felújítása, a Batthyány tér buszparkolóinak áttelepítése, és végül a Blaha Lujza téri felújítás, illetve az aluljáró födémszerkezetének szigetelése (ami a legoptimistább jóslatok szerint is 2022 végéig fog tartani) olyan fő csomópontok lezárását és szűkítését jelentik, amelyek külön-külön is komoly problémát okoznának a közlekedésben.
Karácsony Gergely főpolgármestert a fővárosi dugókról és a hónapok óta tartó közlekedési káoszról kérdeztük korábban. Az Origo kérdésére, miszerint átgondolják-e a forgalmi terv módosítását, Karácsony kitért, nem vállalja a felelősséget, és szerinte a baloldali városvezetés mindent megtett a káosz mérséklése érdekében. Lekezelően ismét üzent az autósoknak: a dugók a fővárosi élet velejárói, örülniük kellene, hogy fejlődik a város. Korábban azt mondta: akinek nem tetszik a dugó, az menjen gyalog. Elvben valóban kellenek a fővárosba a fejlesztések, azonban Karácsony Gergelyék mindezt teljesen átgondolatlanul teszik. Mindenfajta forgalmi terv nélkül verik szét a fővárost. Mint emlékezetes, Tarlós István főpolgármestersége idején is számos, a közlekedést könnyítő beruházás valósult meg. Elkészült többek között a budai fonódó villamoshálózat, az 1-es villamos meghosszabbítása Kelenföldig, a 4-es metró megépítése és a 3-as metró kétharmadának a felújítása.
Emlékezetes, korábban Karácsony Gergely azt üzente a fővárosi autósoknak, hogy ha nem tetszik nekik a fennálló helyzet, szálljanak ki az autóból és menjenek gyalog!
Karácsonyék ámokfutása a gépkocsit használókkal szemben tavaly nyáron kezdődött. Az emberek többsége nem ért egyet a főpolgármester döntéseivel - erről a Metropol közölt egy felmérést.
Akkor a körút külső sávját vették el az autósoktól, majd a Lánchíd lezárásával már nemcsak az autósok, hanem a biciklisek is rosszabbul jártak a lezárásokkal, sőt a baloldali ökopolitika jegyében a Clark Ádám téren található ikonikus virágágyást is eltüntette a városvezetés. Miután kora nyáron már állandósult a káosz és a szervezetlenség, egyre több autós háborodott fel Karácsonyék dilettáns elképzelésein. Még a baloldalhoz mereven ragaszkodó Somogyi Zoltán politológus is kifakadt az összevisszaságon, és kijelentette, hogy az értelmetlen, zsigerből autógyűlölő sávfelfestései okán szakít az ellenzékkel. Karácsony emellett július közepén felvetette a dízelautók mielőbbi kitiltását a fővárosból. Bár céldátum még nincs, de még ebben az évben dönt a közgyűlés a dízelautók sorsáról.