Az államtitkár közölte:
Sok budapesti keres meg azzal, hogy a helyzet tarthatatlan, a dugók megbénítják a várost. Okkal dühösek az emberek. Nem lehet tovább feszíteni a húrt, a közlekedők türelme elfogyott.
Túl sok a hirtelen, egy időben bevezetett útlezárás, forgalomkorlátozás, sávlezárás. Túl sok keresztmetszet lett túl szűk egy időben – ez megbénítja a forgalmat. Ezt muszáj enyhíteni! – emelte ki.
Az államtitkár hangsúlyozta:
Azonnali cselekvésre van szükség, ezért – a szakértőket és a budapestieket meghallgatva – néhány javaslattal állok elő. Ezek valójában a budapestiek javaslatai, én csak postás vagyok. Kérem a Főpolgármestert, fontolja meg ezek azonnali bevezetését – már holnaptól fellélegezhetne a város!
Az első javaslat:
Kérem a városvezetést, legalább a túl sok egyidejű felújítás idejére, legalább a közlekedési káosz felszámolásáig szüntesse meg a járdák és autóssávok helyére fölfestett biciklisávokat! Kérem, legalább ideiglenesen adja vissza az elvett sávokat az autós közlekedésnek, az elvett járdaszakaszokat a gyalogosoknak!
– írta az államtitkár.
Az államtitkár emlékeztetett: A sávok lezárása sokak szerint „gagyi" és elhibázott megoldás, teljesen vissza kellene vonni. De erről Karácsony Gergely még egyeztetni sem hajlandó, mindenáron ragaszkodik hozzá.
Nem értek vele egyet, de ő a főpolgármester, az ő felelőssége a budapesti közlekedés megszervezése. Nem tehetünk mást, tudomásul kell vennünk a csökönyös ragaszkodást a sávlezárásokhoz
– hangsúlyozta Fürjes Balázs.
De kérem a Főpolgármester urat, kössön kompromisszumot a budapestiekkel: legalább a túl sok korlátozás idejére, legalább a gigadugók eltűntéig, legalább ideiglenesen vonja vissza a sáv- és járdalezárásokat! Legyen kész a kompromisszumra a város érdekében, és legalább átmenetileg, legalább az őszi, téli és kora tavaszi hónapokra vonja vissza ezt a korlátozást, ideiglenesen szüntesse meg a forgalmat akadályozó, veszélyesen kialakított biciklisávokat!
–emelte ki az államtitkár.
Közeleg a hideg és csapadékos idő, eleve sokkal kevesebben kerékpároznak a Nagykörúton, mint ahányan autóznak, villamosoznak, gyalogolnak, a rossz idővel még kevesebb lesz a biciklis – most nagyon sokat segítene ez a lépés! – tette hozzá.
Második javaslat:
Kérem, javaslom: azonnal állítsák vissza a Nagykörúton a villamosbarát jelzőlámpaprogramot! Ez 350 000 villamossal utazó budapesti életét könnyítené meg. Ha az első, általam javasolt intézkedést megteszi, már végképp semmi haszna – szerintem egyébként sincs, ahogy azt Vitézy Dávid is jól elmagyarázta! – a villamossal közlekedőket büntető intézkedésnek!
– hangsúlyozta.
Harmadik javaslat:
Végül egy egyszerű, de sokat segítő apró lépés. A Blahánál a körúton nagyon rövid a Népszínház utca és a Rákóczi út közötti szakasz. Itt rosszul lett beállítva a lámpa, a Népszínház utcából a körútra, jobbra a lámpánál kihajtókat gyakran blokkolja a körúti kocsisor, több zöldre sem tudnak kihajtani. Ez átgyűrűzik a Rákóczi-Körút kereszteződésbe, és végképp megbénul az egész Blaha. Tisztelettel kérem, javítsák ki a jelzőlámpák programját, ahogy azt már Vitézy Dávid is kérte, hogy a Népszínház utcából legalább az első néhány autó egy zöldre ki tudjon kanyarodni és csökkenjen a torlódás!
– hangsúlyozta az államtitkár a közlekedést könnyítő javaslatában a változtatások szükségességét.
Tisztelettel kérem a Főpolgármestert, ne csináljon ebből presztízskérdést, és a budapestiek érdekében fontolja meg a segítő szándékú javaslatokat! Budapestnek főállású főpolgármesterre van szüksége! Most legyen a budapestiek élete, munkája, nyugalma az első, legyen a dugóhelyzet megoldása a legfontosabb!
– zárta bejegyzését a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.